Söndag

Jaha då var snart denna långhelg till sitt slut. Haft en mycket bra helg med sommarstugehäng, 1 mils joggingtur, grillning med Linda och Thomas, promenad i Wadköping, fika hos mormor och mycket annat trevligt. Dagens höjdpunkt förutom fika hos mormor var när jag upptäckte att ICA nära hos oss har börjat sälja "gör det själv sallader". Mitt bästa, älskar sallader! Där kommer jag vara flitig besökare i sommar =)

Nu väntar det snart träning med tjejerna! Ska bli skönt att spänna musklerna och utmana flåset lite på skivstång/intervall, ett av mina favvo pass.
Men först ska jag ge er ett recept som passar bra en söndag kväll. Denna gång blir det mat. Men glöm inte att alla recept kan göras om så de passar er och era behov!

Carbonara med risnudlar. 2 port

Ca 4 vitlöksklyftor
2 pkt kalkonbacon
1 pkt soja matlagningsgrädde
Ca 2-3 tsk sojamjöl
Salt och svartpeppar
Olja till stekning
1 pkt risnudlar

Hacka vitlöken i små bitar och fräs dem i olja i en stekpanna. Strimla sedan baconen och fräs dem tillsammans i stekpannan. När löken och baconen fått lite färg häll på matlagningsgrädden och rör ihop. Koka undertiden risnudlarna enligt anvisningarna på paketet.
Krydda såsen efter smak, strö över sojamjölet och rör ihop såsen så det inte bildas mjölklumpar.

Servera risnudlar och carbonara ihop med en sallad! Hoppas ni gillar det :)

Trevlig söndag!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0