Helg igen

Ojoj vad tiden springer iväg, snart en vecka sedan jag skrev här. Men ni hänger i och läser iaf, tack för det. Lördag morgon strax efter 7 och jag har varit vaken ett tag... Hur blev det? Super knasigt tycker jag.. Hade tänkt mig en lång sovmorgon, men det kan ha att göra med att grisen Harry har pratat oavbrutet i snart en timme. Haha katter! Det är nästan som att ha barn.

Fullt ös har det varit denna vecka iaf med jobb, skola, plugg, stickning och andra aktiviteter. Har trots det faktiskt hunnit testa några recept dom ni ska få allt eftersom är tanken.
Var ju kanelbullensdag i torsdags och för första året på många hann jag inte baka bullar. Och iof D kan ju inte äta dem iaf.. Men det stör mig att bryta traditioner. Men man får väl inse att man inte kan hinna allt.

Idag får vi se vad det blir för spännande aktivitet. Ska nog försöka somna om nån timme. Mest bara för att jag kan/har tid och för att D sover som en stock och Harry verkat tystna.. :) är sugen på att åka till IKEA idag men annars lutar det mot att åka och sommarstäda sommarstugan. Det ska ju göras det med och blir det en solig dag så är en dag på landet inte fel.

Var för övrigt och förnyade mitt Friskis kort igår så nu måste jag komma igång. Uppehåll på 4 veckor får vara nog!
Har startat upp denna vecka med lite löpintervaller och ett pass på gymmet. Får se om det blir hederlig jympa på söndag.. Ska sätta nivån vid 2 pass/vecka så annat hinns med också. Hur nu det ska gå, vet ju hur jag blir när jag sätter fart. Btw körde ett "nytt" magpass på gymmet igår.. Och jo tack träningsvärken finns här! Me like! :)

Har läst många recept speciellt Lchf-recept om att panera kyckling med sesamfrön. Så testade det en dag.. Men nej det var inget i min smak.. Men kanske gillar ni det!

Blandade iaf lite kryddor (t.ex. Vitlök, paprika och salt) med sesamfrön och rullade sedan kycklingbitar i detta. Stekte i smör tills kycklingen var färdig och åt med grönsaker efter smak. Alt ris/potatis och såklart en god sås.
Testar ni så berätta gärna vad ni tycker!

Ha en fin helg på er..
När Harry var bebis sov han gärna på vår sänggavel. Ibland får han fortfarande för dig att han vill upp där.. Mitt hjärta! <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0