Fredag

Godmorgon på er! Fredag idag, är vilsen i huvudet och inte alls haft koll på dagarna. Glad att denna monstervecka snart är slut. Varit en rolig och lärorik vecka måste jag säga. Men ack så sliten min kropp är nu... Sena kvällar, upp med tuppen och massa jobb och plugg däremellan.
Igår när jag kom hem var jag bra sliten, ont och yr. La mig på spikmattan och sen somna jag i soffan efter det. Ibland behöver man bara det. Nu idag känns ryggen bättre och jag vaknade innan klockan ringde.
Nu är jag mao på gång igen ;)

Idag vankas det studiedag på skolan, för mig som fortfarande lever kvar lite i att jag är elev så betyder det ledigt och stängd skola. Men när jag är lärare så betyder det faktiskt studier. Typ iaf...
Vi lärare ska tillbringa dagen på naturenshus och naturskolan. Lära oss mer om utepedagogik. Ska bli kul, har varit på en sådan utbildning en gång förut så vet att det brukar vara bra och givande.

Denna vecka har det inte blivit många nya recept testade. D har stått för den mesta matlagningen här hemma, han börjar bli duktig och det är tur jag har honom. Men en dag slog jag ihop lite lunch iaf...

Kokade frysta grönsaker (broccoli, blomkål och morötter). När de var kokta mosade jag dem och hade i crème fraich och lite örtsalt. Som ett grönsaksmos. Till det blev det små köttfärsbiffar. Riktigt mumsigt enligt mig!

Trevlig fredag på er!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0