Ny vecka

Började dagen med en promenad ihop med Carro. Älskar sådana starter på dagar. Sen hann jag precis hem och slå upp böckerna så ringde det på dörren. Kom en nisse och ville installera något uttag i vår hall.. Flyttade mig och böckerna till ett annat rum och strax efter ringde syster och ville möta mig på stan för lunch.. Jaha så mycket för det pluggandet. Blev lite lätt shopping och lunch och massa prat med syster.. Och nu sitter jag här med böckerna, ni märker vad bra det går va? Och snart ska jag iväg och möta Jonna för en fika och efter det träning med Karin.. Mm känns som jag kommer plugga mellan mycket idag! Jaja så är det ibland..
Undrar om jag tagit mig vatten över huvudet? Karin har övertalat mig till ett station intensiv pass ikväll. Haha undra om jag tror mig passa in där? Jaja nån ska ju alltid vara sämst så varför inte jag idag? ;) blir nog bra det där. Karin utlovade träningsvärk i magen så det verkar lovande!

Dagens recept blir på laxen vi lagade igår kväll.

Lax i folie 2 port
2 portionsbitar lax (gärna lite tinad)
Dill
Vitlök
Margarin
2-3 st Potatisar
Folie
Olja till potatisen

Sätt ugnen på 225 grader. Riv av två relativt stora bitar folie och ringla lite margarin på mitten där laxen ska ligga. Lägg laxen på margarinet och strö över rikligt med dill. Skala vitlöken och dela klyftorna på mitten, ca 3 st / laxpaket. Lägg vitlöken vid laxen, ringla ytterligare lite margarin över laxen och knip ihop folien till paket och placera i en ugnsform. Skiva potatisen i ca 0,5-1 cm breda skivor och placera även dessa i en (annan) ugnsform, ringla över olja.
Sätt in potatisen och laxen samtidigt i ugnen i ca 25min, beroende på om laxen är frusen eller inte.
Servera ihop med en stor sallad!
Smaklig måltid. :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0