Chokladbollar

Började denna fredag men en sovmorgon och lite frukost. Efter det snörde jag på mig löparskorna och sprang 1mil, blåsten och solen gjorde mig sällskap om vart annat. Men otroligt skönt var det.. Är så nöjd över att jag kan springa 1mil nu utan problem. Kände att jag kunde ha fortsatt när jag kom tillbaka.. Jag ska allt vinna över astman och ledvärken!!

Annars har vi faktiskt inte gjort mycket mer idag.. Ätit lunch och bakat chokladbollar typ det.. Så skönt när kroppen förstår att på landet kan man inte göra något. Igår kröp det lite i kroppen men idag börjar lugnet infinna sig. Nu blir det iaf mer kaffe och lite läsning medan vi väntar på att Linda. Thomas och Alma kommer hit på kvällsmat! Vi dricker verkligen mycket kaffe, det känns som våra delmål på dagen. Haha kaffe, kaffe och lite mer kaffe!!

Tänkte dagens recept ska bli chokladbollarna som vi nyss bakat.. I min värd är de liiite nyttigare än vanliga chokladbollar. Men jag är rädd för att det också bara är i min värd ;)
Vilket fall tycker jag ni ska testa för de är mucho goda!!

Chokladbollar!
1dl socker
2tsk vaniljsocker
2dl boveteflingor
1dl riven kokos
2msk kakao
100g mjölkfritt margarin

Till garnering; kokos eller pärlsocker

Blanda socker, vaniljsocker, boveteflingor, kokos och kakao i en bunke. Nyp sedan ihop blandningen med det mjölkfria margarinet.
Rulla sedan till lagom stora bollar och rulla dem sedan i garneringen och förvara i kylen eller din mage! ;)

Lycka till! Såhär blev våra idag!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0