Kakmonster

Jag är verkligen ett kakmonster. Godis, sliskiga bakelser eller liknande gör mig detsamma.. Men småkakor! Där är min fälla, inte köpa på ICA eller liknande då.. Utan hembakade små kakor, gärna mormors. Gillar knastret i dem.. Detta resulterade i att jag efter att igår testbakat en sorts kakor åt upp 4st + en annan när jag var hos mormor.. Suck! Och idag bakade jag en ny sats eftersom jag inte blev nöjd igår så det slank ner 3st till idag... Såhärlångt... Suck måste sluta med kakfrossa.

Mitt hostande och snörvlande fortsätter här hemma och det känns dom huvudet är fyllt av bomull. Gillar inte att vara sjuk, speciellt inte när man är ledig. Så dessa dagar går dom sagt i lugnets tecken och jag känner redan hur rastlös jag är. Gillar inte att inte ha åtminstone en "ordentlig" sak att göra per dag. Fick några trapphus. Städade idag och ikväll kommer mamma hit. Kanske är det dagens "ordentliga".

Nehej läsa några sidor till i ytterligare en bok för denna sommar.. "Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann" är den som läses just nu.
Synd bara att det är lite kyligt ute då man inte kan ligga på balkongen och läsa, fryser!!
Hoppas ni har en bra dag!
Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0