Händelserik helg

I fredags var det jobb för fullt, fick en super mysig klass. Sen blev det lite shopping, en långklänning och en kort klänning/långt linne.. På kvällen tog Karin och jag en lång "titta-på-hus-promenad" runt i Sörby. Hann med ett långt samtal med syster också och sen var det godnatt. I lördags vaknade jag och fick lust med en joggingrunda. Men först gick jag och tittade till en övergiven katt som bodde på mammas innergård.. Vilket resulterade i att mitt hjärta blödde och tårarna sprutade. Jag och mina yberkänslor ringde till mamma och grät och tvingade henne till att ringa en bekant om katten kunde bo där. Undertonen messade jag alla jag känner om någon vill ha katt. Men så ringde mamma och sa att katten fick bo hos denna underbara kvinna!! Så min joggingrunda blev en kombinerad tårfest och telefonkonferens, men 5km blev det iaf. Väl hemma igen något lugnare efter vetskapen om att kissen skulle få det bättre så färgade jag håret och gick sedan till mormor och drack kaffe och åt jordgubbar. Den eftermiddagen var låååång. Men tillslut slog kl 19 och jag tog Harrys kattlåda och traskade bestämt iväg och hämtade lilla katten som gladerligen följde med mig! Vi åkte till Adolfsberg och jag lämnade katten till kvinnan och nu har katten flyttat ut på landet till ett hem och flera kattkompisar!
Fan ta alla som inte fattar att alla liv är lika mycket värda!!! Blir så ARG!!!

Lördagen fortsatte med att Karro kom hit och vi mötte sedan Karin och flera andra tjejer och hamna på fest hos Lina. Slutade med för mycket vin och en sväng på Strömpis. Där mötte jag fler kända ansikten och tig sluterligen sällskap med Jonna och Jimmy hem. Somnade i sängen och minns inte mer av det.. En fullspäckad dag kan man säga ;)
Söndagen blev en dag som är lätträknad i mitt liv. Jag är sjukt dålig på att ta det lugnt och varva ner. Men söndagen kantades av lätt illamående och ont i huvudet. Så det blev en dag i soffan med topmodell och köttbullepizza. Få gånger en sambo säger att han är stolt över sin flickvän för att hon ligger i soffan och vilar och äter pizza. Haha men det är så det är här hemma. Avslutade iaf helgen med lite jobb och en promenad..

Nu har jag påbörjat mitt projekt, varva ner!! Jag måste tagga ner mitt liv lite, är så uppe i varv hela tiden. Låter till och med stressad när jag pratar.. Nej nu ska jag försöka få ordning på detta. Njuta av livet lite mer..

Njut av livet som det är nu och sluta oroa sig för allt man iaf inte kan påverka!!

Lite bilder från helgen...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0