Lördag morgon

Min tanke med denna dag var sovmorgon, minst till 10/11... Men Harry har väckt mig ca 3 ggr inatt och så slog han till på en 4e gång strax före 8.. Haha den grisen, kan inte motstå hans små trampande tassar och kurrande ljud oavsett tid på dygnet.
Så sovmorgon får väl vänta till imorgon, skönt att bara kunna ligga i sängen och veta att man slipper gå upp och stressa till jobbet..
Blev som sagt städning igår, men gick fortare än jag trodde, vi är riktigt effektiva ihop.. Så var hemma redan strax efter 21.. Skönt skönt!

Idag får vi se om det blir en glass med Linda och Thomas, annars blir det nog lite små ärenden och fix bara.
Tänkte jag ska ge er ett toppen bra recept. Tacogratäng, lätt och smidigt och god! ;)

Tacogratäng
Ca 500g köttfärs
1 pkt tacokrydda
1 paprika
Riven ost
2dl crème fraich
200g Philadelphia eller liknande

Bryn köttfärsen och krydda med tacokrydda, låt puttra med 1-1,5dl vatten tills den är "torr".
Bred ut philadelphian i botten på en ugnsform och över den crème fraichen. Häll sedan över köttfärsen, strö hackad paprika på köttfärsen och strö sist över osten. Gratinera i ugnen ca 10-15 min på 225grader eller tills osten smält ner fint. Låt vila några minuter och servera med grönsallad!
Hoppas ni gillar det! :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0