Helg

Trött som en gurka igår, det är såhär det känns att verkligen jobba. Kontorsjobb kan vara rena semestern jämfört att vara lärare. Haha shit vilken intensiv men härlig vecka. Dagarna far förbi och man måste vara på sin vakt heeela tiden. Det händer saker och det låter överallt hela tiden. Stundvis frustrerande och stundvis helt fantastiskt underbart!
Älskat när de där små grynen kommer med sina små händer, tar min hand och säger "fröken jag vill hålla i DIG!" eller "fröken får jag sitta i Ditt knä?".
Är nog beroende av all energi barn har!

Men inte för det men nog är det skönt att ha helg också! Det stucker jag inte under stolen med. Var som sagt sjukt trött igår, vi la oss i sängen och skulle se en film, slutade med att D fick se den själv medan jag sov som en stock. Men nu på förmiddagen har jag varit produktiv, slängde in ett LCHF bröd till mig som nu står och svalnar. Medan jag väntar på att ett glutenfrittbröd till D ska jäsa klart. Tror vi ska byta namn till Familjen Diet ist ;)
Ska strax piffa till oss för att åka iväg och städa trapphus. Ja inte piffar vi oss för trapphusets skull, utan efter det ska vi, kors i taket upp på stan! Ska kolla på lite grejer till mig typ praktiska skor haha! Och sen ska vi storhandla. Ebba ska sova här ikväll så behövs handla hem lite barnvänlig mat. Haha inte ska ungen behöva äta dietmat. Nej sådana minnen vill jag inte att hon har av sin moster när hon blir stor.

Nu kör vi fullt ös även denna dag!
Trevlig helg på er alla!

Helgskålen ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0