En sådan dag

Idag är det en sådan där dag som vi börjar i sängen med en kopp kaffe och jakt på något värt att se på tv.
Hade en bra lugn lördag igår där höjdpunkten var fika på Naturenshus med Linda & Thomas, vilka idag åker på sol och badsemeater.. Inte så avis inte!

Idag blir det en fika hos mormor för Harry och mig, sen blir det Friskis med skivstång/intervall för mig. Men innan det tänkte jag testa ett nytt recept på bröd jag fick av Nisrin i veckan. Återkommer självklart med resultatet! :)

Men innan det kan jag tipsa er om kålrot! Ni kanske ätit det i flera år men jag är nybörjare. Igår gjorde jag kålrot i ugn, mycket gott! Är ni som mig, nya på kålrot så köp och testa.
Jag skar dem i stavar och hade olja, salt och kryddor, in i ugnen ca 30min på 225 grader. Perfekt att byta ut potatis mot.

Hoppas ni får en bra och vilosam söndag!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0