Bröd

Godmorgon kompisar!
Hoppas ni sovit gott, själv känns det som om jag sovit i en hög med skor.
Vet inte om jag sagt det men jag verkar åkt på nån allergi nu i sommar. Nyser som prosit i Snövit och ögonen är röda från och till. Och förvånande nog så slog det till inatt, har nyst, snörvlat och kliat ögon halva natten.. Inte så bittert, och pigg som en lärka är jag idag, eller??? Mm blir intressant dag detta..

Bakade iaf bröd igår kväll som enligt receptet var ett tacobröd. Mm där råder det MYCKET delade meningar.. Inte anser jag det vara taco, men gott var det! Men då mer som vanligt bröd.. Värt att testa för er!
Hittade receptet på nätet men minns inte vart..

Bröd!
1,5dl sesamfrön
0,5dl linfrön
1tsk bakpulver
1msk fiberhusk
Örtsalt (mängd efter tycke)
1 liten burk keso
3st ägg

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör ner ägg och keso, rör till en jämn smet. Bred ut blandningen på en plåt med bakplåtspapper (du ska täcka hela plåten). Grädda mitt i ugnen 225 grader ca 15min. Låt svalna på plåten och dela sedan i lagom bitar.
Hoppas ni gillar det! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0