Svensktoppen

Sitter hemma hos mormor och lyssnar på Björn Skifs som tydligen är etta på Svensktoppen.
Mormor är hos frissan o piffar till sig så jag är här hemma och städar och väntar på henne så vi kan luncha. Lite konstigt, jag är ofta hos mormor, minst en gång i veckan och det har alltid varit så. Men detta är nog första gången jag här här hemma själv. Men det är så mysigt, en speciell känsla och ett lugn hos mormor som nog inte finns på nån annan plats. Här får man vara den man är, det är en form av fristad för mig. En dörr mellan mig och verkligheten.. Här får jag vara liten och mormors flicka igen. Bortskämd delux är jag av min bästa mormor! Mormor är utan tvivel min bästa vän i livet!
Vi får se om vi åker i hälsar på morfar på kyrkogården senare.

Annars har dagen bestått av naturvetenskapskursens sista lektion.. Hoppas jag kan anse mig klar med den kursen. Det beror på tentaresultatet som vi fortfarande väntar på. Så på måndag biter vi tag i utbildningens värsta kurs, matematik.. Huva hur ska det gå? Ja det märker vi..
Nu tar jag några dagars ledigt iaf, imorgon blir det Sthlm shopping med Jonna och på lördag ska det jobbas, firas svåger och dagen för vår stora 55 årsfest.. Återkommer såklart med bilder från det balunset ;)
Nehej nu tror jag mormor snart kommer hem..
Hoppas ni har en bra dag!!
Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0