Tomater mitt i livet



Nu är mina tomatplantor utplanterade i sin stora kruka på balkongen. De kom till oss som bokstavligen små frön o se vad dom har växt till sig. Hoppas nu att de trivs ordentligt och ger oss mycket tomater i sommar!

Full rulle på mig denna vecka. Igår var det plugg, jobb, möte på Öbo, va ute o sprang med Daniel och sen mer plugg. Idag fick jag gå upp tidigt (mot mina principer just nu..), var redan kl 7.00 i första trapphuset och stökade runt. har hunnit städa flera trapphus, varit på handledning på Universitetet, på biblioteket, städat här hemma och som ni ser ovan planterat mina tomater. Nu är det lunch och sen är det bara att fortsätta med PMet. Hade plan på att träna idag men icke det blir till att vara barnvakt istället. På gott och ont, alltid mysigt att träffa de små grynen men mina muskler skulle behöva sig en rejäl omgång. Får försöka få in det kanske imorgon eller på torsdag.
Helt underbart med några dagars bara hemma plugg, det är min favvo del av att plugga på Universitetet. Kunna sitta hemma i mjukisar och bara gröta in mig i studierna. Det gillar jag!

Just nu kör jag slutspurten på denna termin som ni kanske förstår... PM om Pakistans 1900-tals historia och med tyngd på Kashmir konflikten.. Låter nog värre än vad de är hehe =) Och det bästa av allt är att jag är hemma med att annat denna termin har inget som släpar vilket känns gudomligt och betyder att jag får en HELT ledig sommar från Universitetet!!! Det behövs mina vänner...

Nehej surfa runt lite och äta klart sen blir det kaffe och plugg!!
Ha det bäst!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0