Sista veckan i verkligheten

Har haft en underbar helg... Lugn och skön och inte mycket gjort alls. I fredags efter jobbet tog vi med oss Carro och Johan för grillmys ute på landet, vi spelade spel och hade en toppen kväll, kom inte i säng förens vid 3 på natten. Sen jobbade Johan på lördagen så de fick åka hem, men vi blev kvar under dagen sen for vi för att byta däck i Odensbacken och det gick ju som det gick... Med andra ord det gick inte alls, haha. Däcket kände inte för att rubba sig en millimeter, vi ryckte, drog, slog och slet men inget hände så vi åker fortfarande runt med däck i bilen men nästa vecka lämnar vi in skrutten..

Söndagen spenderade vi med att flyttstäda hos Maria och Adam så nu är huset redo för besiktning. Hann med en fika hos mormor också innan jag tog mig lite minispa hemma i badrummet. Skrbbade ansiktet, la ansiktsmask, tog ett långt varmt bad, duschade och tvätta håret, filade fötterna och målade nytt nagerlack på både fötter och händer.. Ja det va riktigt skönt med en liten minirenovering. Nu behövs det bara färgas hår och lite bränna på huden så är jag sommar redo! 


Grymt fin bild tagen på landet av Johan Arvidsson...
 

Grillkillarna fixar steken ;)








Första dagen denna sista vecka i verkligheten spenderar jag med inget annat än jobb... Gick upp strax efter 6 med Daniel imorse för att kl 7 vara i ett trapphus och börja städa. Sen spenderar jag dagen på Öbo med jobb 8-17, men under lunchen var jag iväg och städade ett trapphus och direkt efter jobbet åker jag iväg och fortsätter med trapphusen blir nog ca 1-3 hus till. Troligen alla 3 för då kan jag antingen få sovmorgon imorgon bitti eller så går jag upp tidigt för att hinna ut och springa innan jobb på Öbo 8-17 vankas igen.
Sen behöver man också förbereda inför onsdag då det är terminens sista seminarie och historians sista seminarie. Känns helt skumt, det var ju nyss jag satt o grät hemma över dumma McKay boken för att jag inte skulle klara tentan. Och så nu är jag här och har skaffat mig fler VG på denna termin än på de övriga 2 åren jag pluggat på Universitetet, fränt! Men ska bli skönt att denna kurs är över och man får sig lite semester, hinner till och med vara ledig ungefär två veckor innan sommarjobbet på Öbo drar igång på fullt allvar.
Och till helgen åker vi upp till Idre med Daniels föräldrar för en liten minisemester, bara det är lyx och då tusan ska jag fira semester!!! Första semestern på 1½år... Det är jag värd =)

Vilket udda pratinlägg detta blev.. Men ibland är det skönt att bara prata av sig och få skriva ner sina tankar och funderingar. Ungefär som det är skönt att strukturera upp livet i sin kalender ibland, jag tycker om att veta hur mina dagar ser ut och hur veckan man har framför sig ser ut så man hinner med allt som ska göras.

Struktur är något jag gillar med andra ord!

// Alexandra



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0