Helgen

Jag har helt enkelt svårt att välja vilken min favorit mat är. Jag älskar mat och det mesta är gott tycker jag. Mycket handlar om sammanhanget också. Men en av mina favoriter är raggmunk och fläsk, så sjukt gott!
Har fått för mig att jag tycker dte är lite jobbigt att göra men i söndags slog jag till och det är ju inte alls jobbigt! Det är precis som att jag för ett tag sedan intalade mig att paj är jobbigt vilket det absolut inte är. Jag får för mig så mycket ibland. Så nu kommer det göras raggmunk här hemma oftare! =)

Helgen va mycket bra.

Jobbade och pluggade hela fredagen och efter det var det kalas hos mormor som fyllde år. Sen bar det av hem för att laga tacos som mamma o pappa kom över på o så dracks det lite vin. Så mysigt att kunna bjuda hem på mat till ett hem man är stolt över och att få träffa både mamma o pappa händer ju inte varje dag heller!

I lördags shoppade jag på Öob, dom har mycket bra saker faktiskt. Bla en tvättkorg och en trimmer till Bamse så japp lördag förmiddagen spenderades med att trimma av honom lite päls mitt lilla hjärta måste också bli vårfin. Sen blev dte lunch hemma hos Pernilla eftersom lilla Ebba fyllde 7 år, tänk vad tiden går...
Vi tog en sväng till K-rauta där vi äntligen hittade hyllplan som passade till min garderob och när vi kom hem kom också min bästa Karin och hjälpte mig hänga in ALLA kläder, och det är inte lite kan jag säga... Men med ett par glas vin och mycket skratt så gick det som en dans! Så nu slipper jag stå med huvudet i en väska eller en påse varje morgon, det gillar vi!
Kvällen spenderades självklart vid tvn och melodifestivalen, ingen stor skräll med den vinnarlåten. Lite besviken men dte kunde man ju räknat ut. Så nu få vi peppa inför finalen o hoppas han vinner!

I söndags var energin på topp. Vi röjde, packade upp, satte upp tavlor och for runt som skållade råttor. Och mycket fick vi gjort. Hann också baka äpple och kanel muffins tills delar av Daniels familj kom över för o se hur vi fått det. Ja man kan hinna en hel del på en helg om man bara vill.

 Mina mumsiga raggmunkar
 Köpte nytt förkläde när Sofie o jag var på M-berg, vilket invigdes i söndags!
Piffigt va? =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0