Ta tag i dig själv!

En bra dag börjar precis som denna...
Låg kvar i sängen till strax efter 8, plockade lite hemma, varit ute och sprungit ca 40min. Tagit en dusch, ätit frukost och nu sitter jag vid datorn och ska ge mig på dagens plugg stund. Känns riktigt skönt!
Och jag vet att dagen kommer bli ännu bättre... Ska plugga några timmar nu och sen hämta bästa Sofie för shopping på Marieberg, ska lura med henne till Bauhaus och IKEA. På IKEA vill jag bara lämna tillbaka några korgar som blev fel i måndags när vi va där och på Bauhaus vill jag köp innehåll till mina garderober så jag kan slippa leta efter mina kläder varje dag. Och det bästa är att jag tror dte kommer reda sig bra för det bästa med Sofie förutom att hon är en underbar vän är att hon aldrig är omöjlig och att hon alltid ställer upp!


Just nu rullar livet på rätt bra måste jag säga men jag ska här på min blogg passa på att vara lite moraltant tänkte jag. dagen till ära.
Jag är så fruktansvärt trött på folk som skyller sitt misslyckande på andra eller på saker som de faktiskt kan ändra på själva. Man kan göra allt bara man vill och livet är inte svart eller vitt det finns massa nyanser mellan. Vissa dagar kan vara svarta men INTE alla. Det handlar om att försöka se lite positivt på saker ibland. Inte alla saker har en positiv sida. Men de flesta har faktiskt det bara försök o hitta dom så lovar jag att livet blir roligare. Och tro inte att någon annan och framförallt inte samhället ska ta ansvar och göra ditt liv bättre.. Nej det är bara du själv som kan ge dig det liv du vill ha och vill leva. Sitt inte och vänta på att någon annan ska göra saker åt dig gör det själv istället... Ja sluta helt enkelt att komma med fåniga ursäkter om varför du inte klarar saker eller tro att hela världen är emot dig och att du aldrig kommer bli lycklig. Var glad för det du har istället.
Gräset kommer alltid vara grönare på andra sidan om man inte börjar uppskatta det man har...
Man har kanske inte allt, men ofta har man mycket som andra bara drömmer om att ha.

Ja dte va mitt lilla utbrott och tant inlägg för idag. Nu ska jag läsa lite om genus och kvinnor under tidigmordern tid.. Btw sa jag att jag fick VG på tentan OCH på PMet?? =)
Det betyder VG i hela första delkursen, det är typ underbart!!!!

Ha en toppen dag!!
MÅ BÄST!!

Min fina Sofie!!



Kommentarer
Sofie

Underbara du!

2011-03-15 @ 10:43:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0