Brun utan sol och räkor...

Hej på er idag igen!
Vilken frekvent bloggare jag har blivit.. Dock sådär halvbra struktur på mitt bloggande känner jag. Mest vad som faller mig in just i skrivandets stund, men så kan det vara ibland.
Hade en toppen kväll med Linda igår på Harrys uteservering, blev både ett glas vitt och ett glas rosé i solskenet och många av världens problem och funderingar löstes under kvällen. Precis en sådan kväll som behövs ibland...

Hann även med att vaxa benen igår hos mamma så nu är jag len och hårfri från benen. Tänkte imorse när jag kom ur duschen efter joggingrundan att jag skulle slå till med lite brun utan sol på benen bara för att piffa till lite extra. Så nu sitter jag o stinker brun utan sol, varför måste det lukta så?? Blandade till och med ut den med en annan body lotion bara för att mindska lukten, men vet inte hur det gick.
Hoppas bara det ger effekt, förra året blev jag orange och utan överdrift helt orange av denna brun utan sol så ser ni en vandrande morot på stan så kan det vara jag...
Denna är det jag använde idag, den med minst lukt av de jag har.. haha


Ikväll efter jobbet är planen att ta med karln ut till m-berg för lite mini shopping. Jag behöver skor, han behöver skor och Harry behöver en säng =) Idag är det ju bara 1 vecka kvar tills Harry ponken kommer!
Ska blir så spännande är lite nervös.. Tänk om han inte trivs? Tänk om han bara vill vara med Daniel o inte alls med mig?? Jag är ju van vid hundar.. Tänk om jag inte hittar nån mat han gillar? Eller tänk om jag inte ser att han är sjuk eller mår dåligt.. Ojoj det är så mycket att tänka o fundera på.. Men jag hoppas allt går rätt, har ju aldrig haft något helt eget djur.. Det är ett stort ansvar och en ny prövning för Daniel coh mig. Eller jo jag hade fiskar när jag var liten men det räknas väl sådär halvt som sällskapsdjur va...
Hoppas även att vi ska hinna ta en litet bad i kväll, är så badsugen!

DAGENS MIDDAG!
Blir räkpasta med pesto
 
Pasta
Räkor
Pesto
ev creme fraich om man vill ha det lite krämigare

Koka pasta enligt anvisningar på förpackningen.
Blanda pasta, skalade räkor och pesto (ev creme fraich) i en stor skål.
Servera direkt med en sallad.

Lätt och mumsig sommar mat!
Ett tips är att blanda i fetaost för att få lite variation.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0