Som att vända på en hand...

Tänk vad fort livet kan vända, ett humör och ett hopp kan förändras bara på en sekund.
Till och med ett väder kan vända på bara några minuter...
Ibland är jag hemskt trött på att aldrig har kontroll över livet, vissa säger att det är det som är charmen med livet till viss del men nog skulle jag vilja kunna styra vissa saker i livet.
Och nu tänker jag inte på pengar, rikedom eller framgång... Utan de mest vardagliga sakerna.
Att man skulle ha en trygg inkomst, att jag visste att min kära man var frisk och kunde arbeta, eller i alla fall vad som gör honom sjuk.. 
Jag är så trött på ovisshet i vardagen.. Jag är så trött på att spekulera och på sjukvården som bara ger upp...

Men det är tyvärr inget jag kan råda över och inget jag längre kan göra något åt tyvärr det är bara att hoppas på det bästa och önska att allt blir bättre snart.. Vilket vi gjort nu i 2½år men en dag ja då kanske det är vår tur. 
Det är dock irriterande att denna oro i magen inte kan försvinna att den bara ligger där och gror och irriterar. 

 
Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör
och jag ser hur du tänker på nåt
hur du längtar dig bort
som en fågel i bur
En obehaglig distans
en konstig känsla nånstans
Det känns tomt - eller hur?



Idag är det en sådan där dag som man har ibland...
Annars rullar livet på rätt bra. Fikan med Jonna igår förvandaldes till en pankakskväll hemma hos Fredrik för Jonna och mig. Alltid lika mysigt att prata skit och bara vara med nära vänner.

Idag är det arbete som vanligt hela dagen, sen blir det hem o släga i sig lite mat för vid 18 ska jag äntligen få vaxa av håren på benen nu är det illa.. Blir skönt att piffa till sig inför bröllopet på lördag.
Efter det blir det ännu mer skitprat med Linda på Harrys, precis vad som behövs!

Nehej nu är det snart dags för lunch här sen är det inte långt kvar, denna dag sa bara poff så var den borta...

Hoppas ni njuter av solen och av livet!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0