Snart midsommar

Tiden går så fort så man hänger inte ens med, midsommar stundar imorgon redan. Vart tog detta år vägen? Det är inte bara midsommar, imorgon har karln och jag redan varit förlovade i 6 månader, ojoj tiden bara springer fram. Snart kanske det blir dags att tåga fram i vit klänning... Kan ju alltid hoppas ;)
Och det är inte mer än 9 dagar kvar tills min kära kusin ska gifta sig med sin Sara. Alla växer och tar STORA kliv framåt i livet. Det är nu några år framöver som det kommer ske allt det där man drömt om i livet.. Nästan allt i alla fall. Tror det är därför jag har sådan ålders nojja iår, inte för att jag blir 25 för det gör mig inget utan för att det är så mycket stora saker jag ska uträtta inom några år. Prestationsångest kanske man kan kalla det.. haha
Jag ska studera klart, få jobb, skaffa barn, gifta mig och kanske köpa hus.. Mycket vuxet ska göras.. Kul men skrämande...



Vad händer på midsommar då?
Jo vi ska ta bilen och brumma upp till Sthlm och mina föräldrar i eftermiddag och där kommer vi spendera helgen och midsommar. Nu mår bilen bra, besiktningen igår gick utan problem så efter 3500kr lagda på den kära högen så rullar vi på fint i minst ett år till hoppas jag!
Gillar inte när det är problem med bilar...

Vi har inte riktigt planerat midsommar ännu, vi vet ju att vi ska vara i Sthlm, men sen vad vi ska göra är oklart. Tankarna går till att ta med picknick till en ö i skärgården, eller kanske en sväng till Skansen ellervarför inte bara vara på Kungsholmen och ha picknick?? Ja det finns mycket som lockar.
Ska i alla fall ge mig till Systemet och köpa lite jordgubbsvin och ta med mig och har även storbakat både polka cookies och dammsugar. Mumsigt värre, är sugen på att göra egen sill också men får se hur det blir med det...

Hoppas ni alla får en toppen midsommar och hittar på något riktigt roligt!!


 

Titel: Snapsen är ett märkligt ting
Melodi: Kovan kommer, kovan går

Snapsen är ett märkligt ting,
märkligt ting, märkligt ting.
Bäst man känner ingenting,
ingenting, ingenting.
Vips så blir man yr i hatten
dagen efter älskar vatten.
Men vad gör väl det idag.....
Glasen höj och halvan tag.

Skål på er ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0