Blöt som en katt

Hej på er igen!
Nu är det ny vecka och nya utmaningar, eller ja nya veckan började igår egentligen.
Men det var kaos på jobbet och jag var allmänt utmattad efter att ha sovit dåligt på natten brevid en ångvält vid namn Daniel och efter att ha gått upp kl 5 för att hinna jobba innan jobbet. Ja måndagar är inte riktigt min dag, och inte blev det bättre av att vi var dåligt med personal på jobbet heller, men dagen gick ju fort i alla fall.

Körde lite Zumba med Carro efter jobbet igår också, var så super härligt väder så det var helt enkelt perfekt att få träffa en kär vän och dansa loss lite i solskenet. Det va otroligt mycket folk men trevlig stämning och jag kommer nog besöka den tillställningen fler gånger.

Idag är det åter jobb och i kväll ska vi åka och vaccinera vår lillpluffs. Undra hur det ska gå, är egentligen inte orolig för hur det ska gå för honom utan mest för mig. Haha, det är ju nämligen så att jag svimmar så fort det handlar om blod eller sprutor. Fick för nån månad sedan en sticka i foten och jag fick be Daniel ta bort den för det gick bara inte och trotts att jag tittade bort så var det nära att jag tuppa va.. Hahah super fånigt jag vet. Men det är rätt jobbigt också. Va med Bamse och tog bort stygn i vintras och vad hände jo då moster Alexandra fick svimmade och skterska fick komma och vara stöd till stackars rädda Bamse... Tur Daniel förljer med ikväll så Harry har någon trygg hand att vara hos...
Funderar också på om vi ska ta o chipmärka honom, ska prata med vetrinären ikväll får vi se om man måste boka tid för det...



Orkade inte laga matlåda igår så tänkte att jag likaväl kan åka hem o äta mat idag. Och vad händer?? Jo dagens första och säkerligen enda regnskur öser ner över mig, som att någon beslutade att sätta på en dusch rakt över mig! Skandal säger jag bara... Jag var som en blöt katt när jag kom hem o kläderna satt klistrade på mig...
Tur jag skulle hem så jag kunde byta om och inte skulle iväg på något... Men nu har jag nya torra kläder på mig i alla fall... =)



Annars händer det inte så mycket för tillfället, det mest rullar på som vanligt. När denna vecka är slut har 4 veckor av 8 veckors sommarjobb.. Tiden går fort, och det är rätt skönt just nu tycker jag.
Längtar till vecka 33 då vi ska åka på semester till Öland med Carro, Johan, Joahnna och Jonny.. Tror det kommer bli en toppen vecka. Kommer nog sakna min lillsnuffs Harry men han kommer ha det så bra hos mormor.

Hoppas att ni har något roligt planerat i sommar!





Kommentarer
Eloisa

hehe ja attan så det regnade där ett tag, hoppas du inte blir förkyld bara :-D

2011-07-12 @ 20:45:38
URL: http://www.nattstad.se/Eloisas%20sida


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0