No fredagskänsla

Mmm fredag idag...
Slutet på en vecka och bara två veckor kvar att jobba till semstern...

Dock har jag absolut INGEN fredagskänsla... Synd et där, har inte als haft det på sista tiden, när jag jobbade på Egeryds hade jag alltid det. Kanske för att det alltid var rolig och en speciell stämning där på ferdagar. Och alla var extra glada och hittade på hyss. Inte helt ovanligt så hade vi gummisnoddskrig på fredagar...
Haha det kan låta fånigt men det var en härlig tid... Men nu innfinner sig det ingen speciellkänsla.. Men det kanske kommer när man får ett riktigt heltidjobb någon gång...

Just idag känner jag mig lätt irriterad.. Inte heller en känsla jag gillar. Men man har sådana dagar, känner att jag har agg mot vissa speciella personer idag, eller okej jag har haft det i några dagar. Hatar känslan av att folk kör över mig, vissa personer är så otroligt duktiga på att sätta dig själva i världens centrum och glömma att det finns andra runt om i världen som också kan tycka och känna saker. Men nej så är det inte... 
Jaja det är bara att bita ihop och le det där härliga leendet som man har påklistrat hela arbetsdagen och hoppas tiden går fort och att saker blir bättre än vad magkänslan säger... 
Ni vet säkert vad jag menar, de flesta har sådana människor runt sig i sitt liv, och visst många säger att man inte ska omge sig med sådana människor men tyvärr ibland har man inget val.. Och vissa personer tenderar att inte alltid vara så... 

 
Ikväll åker vi i alla fall ut till stugan och har det mysigt. Klurar på om vi ska äta lite grillade hamburgare och pommes kanske. Var ett tag sedan och vi har varit så duktiga denna vecka.
Daniel och jag beslutade att vi skulle hjälpa varandra att ta tag i våra liv och matvanor. Vi äter egentligen vanlig mat, det vi känner för. Men mindre potioner och vi äter inte sötsaker i veckan heller. När jag blivit sugen på något har jag tagit en kopp te det mindskar sugen. Och en kväll blev suget lite väl stort så te räckte inte men då kom jag på ett tips jag läste i nån diet nån gång. Man tar en sådan där måltidsersättningsbar och skär i små bitar och har som godis istället. en hel sådan är bara ca 200kcal och delar man på en sådan så är det iaf bättre än godis och man får tugga rätt bra så man tröttnar sen ;)

Alla sätt är bra utom de dåliga som sagt...


Finns många av dessa som är helt okej i smak men lika många läbbiga.. Dessa ovan är goda, finns också en med kokos... =) Föö åt jag alltid shake til frukost lite sugen på att porva det igen, kanske den med päronsmak jag hittat. Är lite svag för päron smak, nästan lika svag där som för annanas...

 Vad tros? Chokladen är helt okej, hallon är dock apläbbig...
Kanske värt att prova någon dag i alla fall...

Hoppas ni får en trevlig helg, det ska vi försöka ha i alla fall och det tror jag nog ska gå bra.
En sväng till landet och träff med lite vänner och mormor såklart och på det jobb... Ja det blir bra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0