1 vecka tillsammans

God förmiddag på er!

Tänk vad tiden går fort... Idag är det exakt 1 vecka sedan vi hämtade Harry. Han har redan hunnit vara 1 hel vecka hos oss, dock känns det mycket mycket längre, känns som han alltid varit hos oss.
Igår var vi som sagt hos vetrinären med honom för att vaccinera honom och chipmärka honom. Det gick mycket bra, har var så duktig min lilla gris, jag va hemskt nervös och kunde inte titta men som tur så var Daniel med och höll i Harry. Mycket billigare blev det också mot vad vi trodde och det är ju alltid trevligt.
Skönt att det är gjort, så nu ska vi dit om 4 veckor igen för andra vaccinationen så han är helvaccinerad. Skulle aldrig förlåta mig om något hände honom, så vi gör allt för att han ska ha det bra och vara skyddad!


Efter vetrinären trampade jag hem till min fina Jonna för te och allsång på Skansen, blir nog vår nya tisdagstradition när DHW har sommar uppehåll.
När jag cyklade hem sen så funderade jag på en sak. Jag har några kompisar som när jag träffar pratar vi oavbrutet och när vi skiljs åt så kommer jag i alla fall på saker som jag glömt att berätta eller så vet jag knappt vad vi har pratat om men det bara rasslar på både pratat och tiden..
Sedan har jag vänner eller kanske ska man kalla dem bekanta som man knappt vet vad man ska prata om med, visst är det konstigt.. De förstnämnda är inte alltid de jag träffar ofta heller, annars kan man tänka att såklart de vänner man träffar ofta har man mer gemensamt med.. Men vissa av de vännerna jag träffar ca 1 gång/år kan det vara så med, vi bara pratar o pratar... Älskar att träffa sådana vänner, man riktigt får prata av sig..

Hade planen idag att ge mig ut och springa på morgonen men det blev inte riktigt så, var sjukligt trött efter att ha sovit dåligt i en vecka nu. Så får bli en löprunda ikväll istället. Kanske kör med lite intervaller också, det beror på ork och kraft ;)
Och det är väl det som är planerat ikväll, har lite svårt att tänka ut mat nu för tiden, är inte alls sugen på något. Lunchen går bra men på kvällen vill man ofta ha något lättare och jag tror et snart sprutar hemmagjorda hamburgare ur öronen på oss. Klurade på en omelett ikväll men får se. Igår blev det så hett som hallon, yoggi och macka till kvällen.. Gillar inte o äta massa mackor men ibland blir det så... 
Vi får se vad det blir till kvällen.. Sugen på grillat men det får nog bli till helgen istället... 

Har i alla fall börjat göra super goda och lätta hamburgare; 

ca 500g Köttfärs (gärna nötfärs)  
1dl ströbröd
1dl vatten eller mjölk
vitlökspulver (mycket)
grillkrydda (mycket)

Blanda ströbröd och vatten och kryddor i en bunke och låt svälla en stund. Blanda sedan i köttfärsen och stek lagom stora biffar. Jag brukar få ut ca 6-7st. Super goda att servera med bröd, ägg, gurka, sallad, ketchup och vitlöksdressing. Det är en lätt och mumsig kvällsmat!

Har ni några bra tips på lätta, snabba och goda maträtter?

Ha en fin dag i solen!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0