Städning

Ojoj vilken städhelg detta har varit och är...

Började lördagen med att ta en promenad med Sandra, är glad att jag fick lite luft där för sen var det bara rengöringsmedel som min nos andades in. Trotts att spis och ugn var nya när vi flytta in och att jag håll efter rätt bra tycker jag så tog det ca 2½tim för att få rent det. OCH den som nu använder ugnen det ska jag långsamt skära halsen av med en tandborste... Jo så är det ;)
Hann förbi Johanna igår också för att plocka upp lite kartonger och fick mig en kopp kaffe. ATTAN mina vänner va mycket kartonger vi har... Just nu tror jag vi är uppe i 58st färdigpackade + sopsäcker med mjuka saker i. Och vi är inte klara än. Man har grymt mycket skit runt sig, undra om man verkligen behöver alla dessa saker??
Ja hos oss är dom i alla fall...

Idag väntas det mer städning, bästa svägerskan Maria är påväg hit nu och ska hjälpa mig en stund känns skönt!
Daniel va ingen super vidare hjälp när dte gäller flyttstädning. Hans gräns för rent är inte direkt min gräns för rent så lika bra att han får göra annat karlgöra ;) Maria och jag har städat ett antal gånger ihop förut på alla dess möjliga ställen så vi funkar bra ihop. Och nu inte enbart på städplanet utan annars också såklart =)

Nehej nus ka ja se om jag ska börja skura lite innan hon kommer kanske... Lika bra o sätta fart på dagen... Kaffet är i alla fall kallt nu så...
Ska ta mig en sväng till mormor i eftermiddag också.

Och en VIKTIG sak idag!!!
SISTA DAGEN PÅ DANIELS OCH MIN DIET. Och nej man kunde hoppas den skulle ge effekt efter 3 veckor men Daniels mage är inte bättre och inte känner vi oss direkt smalare heller.. Kanske liiite mindre svullna i magen men det är nog det också.. Med andra ord inte värt det...

Hoppas ni har en ren helg ;) Det har vi i alla fall...
MÅ BÄST!!


Maria förra vintern när vi flyttstädade mamma o pappas lägenhet =)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0