Måndag, den här speciella veckan...

Måndag och veckan då det händer... Nu är det bara 2 nätter kvar sen bär det av mot nya adress eller gammal adress undra hur man säger... Det är ju ny adress för oss men egentligen inte för mig eftersom jag redan bott där en gång... Ja det är ju iof en värdslig sak för det är en ny lägenhet som är grymt fin.
Igår började jag spekulera i denna lägenhet lite. Det är på något vis lite sorgligt i alla fall för det är ju Daniels och min första lägenhet tillsammans men det känns som vi är klara med denna lägenhet. Vi behöver nya utmaningar och nya utrymmen. Och som Daniel sa i denna lägenhet kan vi till och med bilda en liten familj till en början kan vi bo kvar i alla fall. Hihi den tanken gillar jag!!

Men en sak i taget, först ska vi överleva flytten och komma på plats. Just nu känns det som ett lagom mål och har man varit hemma här de sista två dagarna så förstår man det, haha det är ett stort kaos här hemma. Kan inte fatta vart alla saker kommer ifrån och när man väl har packat en karton så inser man att oj där det var det mer saker... Men men nu ska jag lämna Daniel i denna kaos och ge mig upp till skolan snart... 
Men först ska jag lämna Bamse hos syster på jobbet, stackarn han vet nog inte att hans semester är över. Eller så tycker han det blir skönt o komma ifrån alla kartonger här hemma, det skulle jag tycka... =) 

Men vilket fall så börjar det se rent och fint ut på sina ställen här hemma och det är en stor lättnad i alla fall. Daniel har redan satt igång med att skura skåpluckorna i köket, han är duktig min man =)

För mig väntar skola hela dagen och sedan blir det till att städa trapphus så det är gjort denna vecka. Hoppas på att hinna en promenad med Sofie ikväll o blir det för sent kanske jag kan lura över henna på lite kaffe och packning ;)

Hoppas ni har ett mindre kaosartat liv!
Må bäst!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0