Lördag och pluggdag, sådär okej va??

Mamma och pappa tror att jag har en beundrare och borde känna mig snygg och nöjd över att få sådana där sms som jag berättade om i förra inlägget...
Syster o sin sida sa att jag ABSOLUT inte fårgå ut när dte är mörkt och att jag måste vara mycket försiktig för att det kan stå något psykfall o vänta på mig...

Mm det är frågan vem man ska lita, kanske kör en kombo. Känner mig lite extra snygg men också är extra försiktig... Blir nog bra det där.

Lördag idag och vi började dagen med att ta en långpromenad och hämta ett paket som jag fått med posten. Solen sken och ja tänkte OJ va skönt det blir med en promenad!!
Vi insåg sedan att det va MYCKET kallt och ca -15 ute och det där med att inte ta mössa va ett halv bra beslut kände jag. Det blev att äta frukost under stora filten i soffans en. Tyvärr ingen mysfrukost med nybakat bröd eller så.. Nej det blev som vanligt en Smoothie med soyayoggi, soyamjölk, äpple, blåbär, banan o lite kanel. Vi har beslutat att första helgen i vår nya hem ska vi köpa färskt bröd o mysa!
Mat är inte allt jag vet, men nog tusan är det mycket här i livet!!!
Jag saknar att kunna lyxa till det hur man vill, nu måste man klura ut lite lyxigheter... Det är egentligen på gott och ont, man hittar nya lyxigheter här i livet också. Men en smörgås med ost är alltid lyxigt!! ;)

Igårkväll blev det potatis, polkabetor o morötter i ugn kryddat med vitlök o persilado till det stekt fläskfilé och en god sås på soyamatgrädde o kantareller. Det kallar jag i alla fall lyx. Men enligt oss är ett liv utan smörgåsar ibland ett tomt liv, det saknas oss.. haha Fånig man kan vara men så är det så det ska bli gott om 1½ vecka o äta smörgås och Daniel längtar efter sin pizza o jag efter min cola... Vilka onyttisar vi är =)

Idag ska det i alla fall till att pluggas. Trist en lördag men så är det, tur jag har Eloisa som en bra pluggkompis. Vi ska börja med att se Kung Arthur tydligen bra för att greppa medeltiden eller vad det va, igår kväll såg Daniel och jag Kindom of heaven handlar om korstågen som är en del av tentan... Vet dock inte om det hjälpte mig så mycket men men... Såg 300 för några veckor sedan den hjälpte dock.. Det är slaget vid Marathon för er som undrar slutet av 400-talet om någon är intresserad ;) haha

Nehej nu kanske jag ska förbereda lite kaffe till damen kommer kanske ta ut Bamse på en promenad och grejja lite. Har också skickat in adressändring och flytt av vårt bredband nu är dte bara elen kvar och som vanligt så trasslar de till det för mig. Igår gick det inte att komma fram och idag har de stängt.. Dumt till tusen!
Hoppas på bättre lycka på måndag. Ja måndag hoppas jag bli en lyckosam dag.. Tenta, möte på Öbo o flytt av el.. =) Mycket som ska fixas!

Hoppas ni har en toppen helg!!
MÅ BÄST!!


   vill ha ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0