its friday!

Redan fredag, veckorna går lika fort som helgerna. Undra hur det kommer sig att veckorna går så fort och tiden också. Kna inte minnas att jag haft trågigt en enda stund den sista månaden, visst har inte humöret varit på topp alla gånger men nu mena ja så där "vad ska jag göra tråkigt!". Hmm kanske tillhör det vuxenlivet det finns alltid något att göra. På gott och ont kanske. Man säger ofta att dte är bra för barn att ha lite tråkigt ibland så de lär sig uppskatta saker de har runt sig, speciellt för våra barn här i väst.. Men kanske gäller det även oss vuxna, vi behöver nog också ha tråkigt ibland så vi uppskattar det vi har.
Vi är minst lika bortskämda som många barn är... nehej nog med moralkaka för en stund, vad händer idag då?

Känner mig lite seg i knoppen idag, bamse väckte oss ca6.20 och ville gå ut och då var dte ju inget annat än att dra på sig stövlarna och traska ut... Sen att det inte var någon plan för mig att gå o lägga mig igen medan han myste ner sig mellan kuddarna i sägen det är en annan femma det. Skrutt hund kan man säga då! Tur för honom att han är så söt! Ska snart göra mig iordning för kl 9 ska vi mötas på Universitetet och prata om kyrkan och religionens roll i medeltiden. För en gångs skull känner jag att jag har lite koll, när vi plockar bort alla nedrans krig och går in på livet det är då det intressanta kommer enligt mig...
Hoppas att det går rätt fort idag sen ska Eloisa och jag hem till min syster och kolla lite möbler får se om vi hinner med lite plugg snack också. Men klockan 15 tar jag helg har jag beslutat för då ska Sandra och jag gå på stan och shoppa lite är planen. Sen blir det att städa lite trapphus och hoppas få en tvättid ikväll innan soffan hägrar. Klurar på vad det ska bli för mat i huset ikväll... Lite sugen på o bara vara lite enkellyx, en köttbit och lite spagetti blandat med pesto kanske? Vi är pestomaner i detta hem, tur att båda gillart!

Nehej undra om jag ska ta o få i mig lite frukost och sedan svira om till något annat än pyjamas kanske!? Kan ju vara trevligt. Väcka lilla snuffsen och ta en promenad till innan jag pker mot skolan. Ja det är mycket som ska hinnas med såhär på morgonen.

Hoppas ni får en toppen dag!!
MÅ BÄST!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0