Början på något nytt

Måndag igen och jar har sovit kass hela natten så är hemskt trött idag. Känner sådär för en heldag i skolan men tur jag har bra pluggkompis och kaffe!

Idag börjar vårt nya liv!
Vi tog helgen till en svullhelg där vi skulle äta allt inte ska få äta nu och tro mig det gjorde vi.. Vi har hunnit med både, godis, glass, chips, pizza, fika och jag o Sandra hann med en sväng på Max efter loppisen också... Tur att alla dessa kalorier är uppdelade på tre dagar i alla fall. Något att glädja sig för i alla fall haha
Men nu är vi redo för några veckors nyttigheter.
Till frukost idag blev det för Daniel Soya yoggi, pumpafrön och solrosfrön (ingen höjdare enligt honom) och för mig fil, lite chrunchy, pumpafrön o solrosfrön (Kände att jag inte kunde hälla ut 1 liter fil så fick bli det ist för soyayoggin idag...). Till lunch har vi med oss; Wook grönsaker, morötter gjorda i ugn, kyckling gjord i ugn och till det sås på soyamatlagningsgrädde och pesto. Och till middag serveras det hemmagjord pyttipanna på morot, potatis, palsternacka, lök och kassler.
Jag tror detta kan bli grymt bra. Men som Daniel sa, det kan bli tufft att leva med honom några dagar nu. Mat han inte direkt älskar och så börjar han jobba idag, med andra ord kommer jag ha en trött och hungrig karl här hemma.. haha Men dte är bara att han vänjer sig. Och nu är fruktfatet överfullt så det är bara att hugga in om maten inte passar! Jag gillar detta, va super kul att gå i affären igår och klura vilka nyttigheter vi skulle laga i veckan. Hoppas att denna förändring nu kommer ge resultat framöver.



Idag blir det som sagt skola hela dagen, slutar seminariet 15.00 men känner jag Eloisa rätt kommer hon övertala mig till att sitta kvar lite efter också. Men 16.00 måste jag trampa hem för ikväll står combat på schemat.
Så med andra ord skola och träning är det idag och ikväll, men än så hinns inte med tror jag... Ja matlagning såklart. Hoppas ni får en bra dag! MÅ BÄST!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0