Allt har känslor

Just för tillfället har jag det ganska bra...
Sitter nerbäddad i sängen, Daniel har somnat brevid mig och Bamse bökar runt för att försöka hitta den bästa platsen i sängen. Och såklart så har jag min rosa lilla skönhet i knät, mm med andra ord rätt bra.

Irritationen över misslyckade blocketförsäljningen har gått över. Mitt vanliga motto i livet är att allt har en mening och jo så är det enligt mig och så även detta...
Häromdagen pratade Daniel och jag om hur mycket roligare det var att sälja saker till folk man gillar. För även om det är en främling sp kan man få en bra känsla för en person. Som häromdagen när jág sålde min systers dunjacka på blocket och det var en super gullig tjej som kom o köpte den. Det känns bra att sin sak får ett bra nytt hem på något vis. Vilket fall direkt när tv-möbel killen klev in i vår lägenhet så kände jag att ja inte gilla honom men täkte skit samma bara han köper grejerna. Och när han o Daniel gick ner o titta i kärran om han skulle få plats med allt så kände jag direkt nej han kommer inte köpa det. Men ni vet så intalar man sig att det gör han visst och vi alla vet ju hur den historien slutade...

Hur som så har nu min fina klasskompis Eloisa och hennes Jossan beslutat sig för att köpa det och det känns såå roligt. Det är människor jag mer än gillar dom är rara och där i deras nya hem kommer våra möbler och tv trivas mycket bra det känner jag på mig.
Ja vet att jag personifierar allt som kommer i min värg men det är jag...
Vet inte om det är en skada av för mycket barnprogram med talande ting eller vad det är men enligt mig Jo allt har känslor och tankar.
Kanske borde ja gå hos psykolog för sådana tankar och idéer men nää tror jag bara avslutar detta blogginlägg istället, speciellt innan jag börjar blarra om något annat nu...

Vilket fall så blev det en bra dag det här till slut i alla fall.
Och bäst av allt, mormor är klar med min halsduk och den är sååå fin!
Sugen på att köpa ett brunt garn också, jag älskar halsdukar!!

Sov gott kära läsare!!
MÅ BÄST!

Min sötaste älskling imorse när han var nyduschad och godissugen.
Kan man vara sötare?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0