Ny vecka

Ny vecka och gamla tag.. Denna måndag började sämre än vanligt tyvärr. Gick upp strax efter 6 för att städa trappor. I första trapphuset gick moppen sönder, stod som ett fån med skaftet i handen o "mopphåret" i hinken. Tur det fanns en ny i reserv. När jag ska öppna dörren till andra trapphuset gör jag som vanligt, sticker i nyckeln i låset, vrider om och drar. Men idag sa det poff och sen stod jag med ena delen av nyckelknippan i handen o andra i dörren.. Tur det bara var nyckelringen som gick sönder..
När jag kommer hem är Daniel lagom nöjd, hans dator har strulat, internet är trasigt.. Frågan var stor, skulle vi våga fortsätta med denna dag?? Det är vad vi kallar mellanbra start på dagen.. Men nu har mer än halva dagen gått och det flyter på bra.. Hade ett lätt bortkastat seminarium i skolan och nu sitter jag här o hoppas matematik polletten ska trilla ner och jag ska bli matematik frälst.. Medan jag väntar så passar jag på att repetitions räkna alla kapitel.
Håll tummarna för mig..
Är sjukt kallt idag så snäll som han är Daniel så tände han nyss en brasa i öppna spisen till mig. Så nu är jag inlindad i filt o tjocktröja medan jag räknar matte för glatta livet medan jag lyssnar till elden som sprakar.
Man får helt enkelt göra det bästa av situationen..

Hoppas er dag är bra!
Räkna lite till nu o laddar sedan för skivstångspass med Carro!



Kommentarer
Linda

Hur kan du få matteplugg att låta mysigt?!

2011-12-05 @ 17:04:53
alexandra

haha

2011-12-21 @ 16:48:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0