Har inte tid, har inte tid, har inte tid!!!

Hallojsan!

Idag mina vänner är fröken trött men egentligen inte lika trött som vanligt. Min lilla ögonsten Harry har förstår ni sovit hela natten, imorgon har han varit hos oss i 6 veckor tiden går så fort. Men av alla de nätterna så är det inte många han sovit hela nätterna, men tycker dom kommer fler o fler så hoppas på att han har börjat komma in i rutinerna. Idag ska vi efter jobbet iväg igen och vaccinera honom så han inte blir sjuk. Tänk hur något så litet kan ta så stor plats i ens liv, och betyda så mycket.

Jobb och slit idag men på lunchen blir det dejt med Karin, Karin som snart fyller år... Min fina Karin, hon är en sådan där vän som alla borde ha, finns alltid där i vått och torrt!
Det är inte alla som är välsignade med en sådan vän, jag har några stycken, en handfull och dem försöker jag ta hand om så gott jag kan för dem vill jag alltid ha i mitt liv.


Det är många som inser att vänner går att byta ut, att man måste vårda en vänskap på samma sätt som man vårdar ett förhållande. Man ska inte ta förgivet att vänner alltid finns där om man inte finns där tillbaka...
Mina vänner betyder mycket för mig och kommer alltid göra det de är en del av min familj!


Denna vecka är det fullt upp och lite till, mitt tredje extrajobb har haft semester men denna vecka drar det igång igen, så ytterligare en sak som ska in i planeringen. Det är också mycket som ska fixas innan vi åker till Öland, har ingen aning om vad jag ska ha med mig för kläder.. Vet ju inte vad det blir för väder eller vad vi ska göra.. Suck jag har blivt så dålig på att packa, lättare att åka utomlands på semester där man till 99.9%kan räkna med att det blir fint väder och varmt.. Men det ska bli spännande att spendera en hel sommar i Sverige, min första i hela mitt liv. Eller ja förra året blev dte ju bara en weekend i Tallin men annars... Hela mitt liv har bestått av att åka utomlands... Härligt! Älsar att känna hur planet lyfter, strosa runt på flygplatsen och känna alla dofter. Se hur lyckliga folk är för att åka på semester, se hur lyckliga folk är när de kommer hem och deras nära och kära möter dem på flygplatsen och hur dom har saknat varandra... Det är allt något speciellt med flygplatser.. Något fint, en av mina favoritplatser är flygplatser.. Skum grej jag vet men haha, mycket tid har man spenderat där... =)

Men i år kommer det istället spenderas en sommar i Sverige, en riktig Svenssonsommar med stuga på Öland, I live! Med härliga vänner och nya upptäckter.. =) Blir toppen bra det där... =)
Men som sagt, det är mycket som sak styras innan det bär av på semester... Man insåg inte det när man var liten och hade som uppgift att packa leksaker, vilket slit mamma och pappa haft i alla år... Mycket som ska tänkas på. 


Nehej nu ska jag fortsätta klura på packlistan som ska vara min hjälp att strukturera upp livet denna vecka, hatar att inte ha koll... haha

Ta hand om er och ha en toppen dag!!! 

Detta är jag heeeeeela nästa vecka ;)



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0