The last day!!

Ja ni nu är det inte många timmar kvar innan det vankas semester!
Va upp 5.00 imorse med min älskade karl och städade ALLA trapphus, går så smidigt när han är med.. Undra om han vill fortsätta följa med mig när hans semester är slut ;) hihi

Igår var det jobb och projekt packning vilket resulterade i STORA klädproblem imorse, allt jag brukar använda var ju nerpackat haha men efter typ 30mins provande av kläder så hittade jag lite trasor som fick funka idag ;)
Dagens I-landsproblem. ;)

Har inte så mycket att säga idag förutom att solen strålar och jag är glad som en lärka...

Tänkte jag skulle tipsa er om en sommarbål, kanske lite sent men för mig så börjar semestern nu och det betyder S O M M A R!! =)

Det är en rosévins bål.

1 skål med bål

Frukt efter tycke och smak (ex. lime, stjärnfrukt, jordgubbar osv)
1 flaska rosévin
några deciliter päronkonjak
1 flaska sockerdricka eller liknande

Skiva frukterna i lagom stora bitar och marinera dem i päronkonjak i några timmar. Häll sedan över flaskan med rosévin. Låt detta stå och gotta till sig, precis vid serveringen häll på flaskan med sockerdricka och servera kallt i fina glas! Låter mumsigt va?? Inte testat själv men fick receptet av en tjej som var med på resan jag och syster gjorde till Portugal.. =)

 Tänker mig att den skulle se ut ungefär såhär ;)


Nehej nu ska jag fortsätta räkna ner timmarna... 2,15 tim kvar! ;)
Kanske inte kommer vara så frekvent bloggare på ett tag nu, men jag återkommer!
Och vill ni följa semestern så kommer det såklart läggas upp bilder på Facebook!

Hoppas ni får en toppen helg och även ledighet om ni som jag har sen semester!

                                                                  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0