Mitt i veckan...

God förmiddag..

Idag är det ytterligare en trött dag, planerade att ut och springa imorse så klockan stod på 6.00 men näää det blev inte så... Tänkte att dte är nog dumt att ut och springa så tidigt tänk om det finns några fula gubbar ute ;)
hihi kanske får ta det imorgon bitti eller imorgon efter jobbet... Ja det reder sig. Kanske hinner jag senare ikväll, beror på när jag kommer hem.
Ska ta med mig min kära Fredrik ut till Åsby och se om han kan hjälpa syster o man med att fixa deras trädgård på nya sommarhuset, blir mysigt med en liten utflykt.

Idag har projekt tvättning börjat slängde in en tvätt innan jag gick till jobbet som daniel fick ta hand om. Undra hur glada grannarna är av att man börjar tvätta kl 7.30 ;) Men tur det är vardag iaf. Och tur har jag att Daniel har semester så han kan ta hand om tvätten medan jag åker och jobbar...

Vet knappt vad jag ska skriva idag så tänkte att jag kunde tipsa om ett bra recept. Vår nya grej hemma är att göra omelett till kvällsmat. Eller ja omelett har vi väl gjort ofta förr men nu gör jag en mer matig variant. Av någon anledning har vi alltid några potatisar kvar när vi ätit potatis och de blir alltid liggande i kylen tills vi kastar dem. Men inte nu längre, man kan ha dem i omeletten.
Igår gjorde jag en potatis och skinkomelett blir super mumsigt och matigt.

Matig omelett. 2 port

Skinka
kokta kalla potatisar
4st ägg
ca2-3stora msk creme fraich (går även med mjölk men blir fluffigare med creme fraich)
vitlökspulver, persilade, salt
margarin till stekning

Vispa ihop ägg, creme fraich och kryddorna ha gärna även i lite flytande margarin. Värm upp en stekpanna med margarin i, häll i äggsmeten och strö över den redan hackade skinkan och den skivade potatisen. Stek sedan omeletten tills den börjar bli fast, rör lite på den under tiden.. Servera med grönsallad.

Hoppas ni gillar det!
Tror man kan kalla det en variant på en spanskomelett =)




Idag ska det ätas lunch med karln på stan, vi ska även försöka hinna fixa några ärenden.. Undra vart vi ska äta, jag är som alltid sugen på Sandys sallader men åt där igår med Sofie och tror inte Daniel är så sugen på det. Vet att han gillard et nya grill huset vi va på förra veckan men ja vet inte det ja...
Kanske hamnar vi på något av de ställena som finns på Vågen.. =) Det reder sig, mysigt ska det bli i alla fall, gillar att göra vardagliga saker tillsammans, det behöver inte vara så nedrans stort och speciellt hela tiden... Små saker är lika viktiga dom =)


Hoppas ni har en bra dag och gillar receptet!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0