Sjukstuga

Idag har vi sjukstuga här på Skyttegatan... Jag snörvlar och hostar som värsta veklingen och Daniel har dunder ont i magen.. Ja så kan dte vara, men det går över tills vi ska gifta oss ;)

Idag står det handla mat och städa på schemat, för ikväll kommer Carro och Johan hit, det blir mat, mums och lite wii spelande hade vi tänkt oss. Får se om vi hittar på något annat trevligt också, Bamse kommer dyka in under dagen också då han ska bo här i helgen min lilla älskling.

På matsedeln till kvällen står tacolasagne och ananaspaj, hur låter det??
Har aldrig gjort lasagnen förut fick receptet av Daniels moster förra helgen så det kan bli spännande. Egentligen ska man aldrig bjuda folk på något man aldrig lagat förut men jag chansar och annars får vi äta ananaspaj =) 

Tacolasagne 

Köttfärs
tacokrydda
tacobröd (mjuka)
philadelphia
tacosås (styrka efter smak)
ost
tomater

Bryn köttfärsen och krydda den precis som till vanliga tacos (enligt receptet på tacokryddan). Blanda philadelphia och tacosås. Smörj en ugnsfast form och sedan varva, bröd, köttfärs och philadelphia o sås blandningen tills formen är full. Lägg då på skivade tomater och riven ost.
Gratinera i ugnen ca 20min ca 200 grader.

Lycka till!!!


Ananaspajen har jag lagt upp här förut så det struntar jag i nu, den är alltid dundergod och uppskattad =)
Hoppas Carro o Johan gillar den lika mycket som jag gör ;)



Nehej undra om man ska ta o börja med Willys innan alla andra tänker åka dit??
Undra hur dte alltid blir så att jag hamnar på Willys på fredagar?? Värsta dagen för att hållas där...
Willys är osäkert en fredag =) Men så är ju också min dröm att bli Svenssonmamma så då är det väl bara att vänja sig =)

Det är konstigt egentligen på tal om det...
Anna och jag pratade om det igår, min högsta dröm i livet har alltid varit att få en lycklig egen familj. Ni vet, barn, villa, två bilar, kanske en hund ja hela kittet lixom. Anna har samma dröm och jag har flera kompisar som också drömmer om det. Jag anser dte vara en otroligt härlig dröm och kan inte riktigt vänta utan skulle gärna påbörja den drömmen snart. Men många tycker att dte är en hemsk och tragisk dröm, har ibland fått höra att "har du inte större drömmar än det?" Men vad kan vara större än att få barn? Ett nytt liv till jorden, att ta lån och köpa hus är väl jättestort?? Jag förstår inte varför drömmar alltid måste innehålla resa jorderunt eller ha en cool karriär, varför inte det kan innehålla att få ett lyckligt liv och glädjas åt det man har??
Sen absolut inte sagt att de som vill ha en karriär och eller resa jorde runt inte är lyckliga, det tror jag absolut att de är och så länge det verkligen är deras dröm så go for it!
Men våra drömmar om ett lyckligt familjeliv är inte mindre värda det är nog så spännande enligt mig... =)


Nehej nog med att vara djup nu ta tag i dagen...

MÅ BÄST!!!



Kommentarer
Henryfride

Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.

2011-11-29 @ 11:14:31
URL: http://henryfride.blogetty.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0