Lördagsmys

Ja i lördags blev det som sagt Shrek, bland annat.
Det är tufft att ha två barn med sig, eller ja tre barn på två vuxna, hur ska man orka ha koll på ca 30 barn när man blir lärare?? Bra att träna i liten skala ;)
Vilket fall så insåg vi att gå upp på stan va det bästa alternativet eftersom Kungen med familj var på stan i lördags. Bara att gå med barn drällande överallt va nästan en utmaning haha. Tur dom är så snälla och oftast skötsamma. Väl inne på bion köpte vi popcorn, dricka och tvingade alla att gå och kissa (Trotts det viskar Ebba till mig mitt i bion "moster, jag är kissnödig..." barn!).
När vi kom ut från bion som förövrigt var riktigt bra så kände vi att oj va mycket folk! Vi stannar här en stund så blir det lättare att gå sen... Plötsligt börjar en orkester spela musik och efter det kommer några mc-poliser.. Vi kände oss som frågetecken men efter ca 5 min hörde vi hovar och ett ljus gick upp och ungarna kastades upp på axlarna och armarna för att få vinka till kungafamiljen.. Inte alla som har sådan tur utan att vara medveten om det =)

När vi traskade hem beslutade vi oss för att styra ut till Odensbacken där Daniels bror var med sina 13 veckors kattungar, alla djurbebisar är ju söta men jag va inte i närheten lika förtjust som barna och Maria var =)

Påvägen hem stannade vi och köpte pizza efter mat blev det bus i trädgården innan klockan va mycket för mycket och Casper somnade i soffan och Ebba och Ludde hamnade i säng.
Maria och jag blev dock uppe lite längre då syster med man inte rullade hem förens strxa efter 2.00.

Men det blev en mycket bra och lyckad dag/kväll =)
Barn är bra härliga dom...
Ebbas sista ord till mig innan hon somnade:
- Moster! Jag tycker mycket mer om dig än mamma o pappa... Tänk om ni kunde bo här med mig ist för mamma o pappa...
Haha sötisen!

MÅ BÄST!


Eftersom min dator inte vill leka med min mobil så får jag inte upp några bilder så ni får leva utan dem.. =(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0