Kycklinggryta

Började dagen med en promenad med Sofie och ska fortsätta med att åka till skolan och sedan shoppa loss lite på stan med Karin. Får se om jag hinner städa något trapphus kanske...
Tänkte ikväll vara lite spontan och prova en kycklinggryta som jag fick recept på i sommras av min vän och kollega Nisrin, det har lixom inte blivit av men nu attan... Prova ni också!

Nisrins kycklingryta

Kyckling
Paprika
Lök
Ananas
Kokosmjölk
Röd currypasta
Ris

Först skär du kycklingfiléerna i mindre bitar och steker dom.
När du har stekt kycklingen, tillsätter du lök som du skurit, paprikastrimlor och champinjorner.. och steker allt tillsammans. Löken får inte bli bränd så det ska bara steka tills de är varma och mjuka. Lägg till andra grönsaker om du gillar det!Sedan häller du i en burk kokosmjölk. Jag brukar använda Icas märke, det heter "lätt kokosmjölk" och finns att köpa på ica maxi vid thai-avdelningen innan kassan..
När du har tillsätt kokosmjölken kan du lägga i ananasbitar om du gillar det.. och sedan 1-2 tsk Röd carrypasta. Låt småkoka i ett par minuter.
Kryddan Finns i en liten burk av märket Santa Maria, du hittar den vid kokosmjölken.
Smaka och salta/peppra efter smak, ibland behöver man tillsätta mer currypasta också. 
Hoppa de smakar;)


Ha en toppen dag och MÅ BÄST!!




Kommentarer
Sofia

De lät ju himla gott du! Det ska jag prova =)

2010-09-24 @ 09:11:07
Alankatharina

really good site!!

2011-03-12 @ 22:04:15
URL: http://alankatharina.blog24h.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0