En heldag borta

Idag är det onsdag, oj denna vecka bara rusar fram, på gott och ont.
Idag ska vi vara borta med klassen hela dagen så det packas matsäck som kan ätas kall. Direkt börjar jag tänka, jag måste ha med mig mat, fika, kaffe o vatten att dricka.. Men så kom jag på.. Varför??
Varför behöver jag ha mer mat idag än andra dagar bara för att vi ska vara på en annan plats??
Nej kaffe och fika blir det inget, lunch och vatten och en frukt räcker helt klart. Tänk vad lätt det där är. När man gick i skolan var det alltis något speciellt med att äta någon annan stans än i skolan så då fick man något extra gott med sig. Och det är ju så som det ska vara, men nu är jag vuxen och ska troligen sitta på min rumpa större delen av dagen så inte behöver jag mer energi inte...

Igår var vi på en konsert med jögstadieeleverna, ja kommer ihåg hur stor man kände sig när man gick på högstadiet, men neeej. Ojoj va små o söta dom är!
Man såg de där kända grupperingarna, tjejerna som gick hand i hand. Tjejer och killar som spanade på varandra i smyg osv. Det va rätt bra tider det där. Inte fasen går man i en korridor nu och spanar in en kille och hela dagen är gjord om han tittade på en och tala då inte om han log... hehe härliga tider, gamla tider!!


Dagen till ära ska jag iaf ta mig till gymmet, har inte hunnit träna än denna vecka så ska äntligen få tid till det!
Får se om det blir gym + löpband eller om dte blir spinning, det beror helt på när jag slutar idag. Lite frustrerande är det att inte veta när man slutar.. Men men snart är 4 veckor gjorda och efter det är vi inne på halvtid =)


Nehej nu sk jag packa ner min lunch och göra mig lite sportig ;)
Ha en bra dag! MÅ BÄST!!

PS. Matsäcken består av couscous sallad med skinka och mozarella och sen äpple och vatten, blir bra det =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0