STORstädning

Bamse väckte mig imorse vid ca 7.30 och jag antog han ville ut eftersom att vi brukar gå ut vid den tiden. Det första vi möttes av när vi kom ut var SNÖ!! Inte riktigt vad vi va sugna på så blev en kort sväng och sedan tillbaka ner i sängen. Tanken var att bara sova någon timma till men aj så fel vi hade, jag vaknade till och såg att klockan nästan var 11 så det blev rätt bra fart på mig.. Bamse däremot låg och snusade i över 1 timme till.

Jag fick även fart på karln här hemma för det som fanns på vårt schema för dagen var storstädning med stort S!!Och som vi har städat!! Skurat spisen, ugnen och duschen, dammat överallt, putsat speglar, dammsugit och torkat golv. Hängt allt iodrning i garderoben ja nu är det skinande rent här hemma. Bara lakarna som behöver bytas men et får väntas med tills Bamse åkt hem...
Och nästa helg har vi planerat att rensa i våra garderober, ja nu jäklar ska vi ha fint till jul!!

Känns så skönt när man verkligen har gjort iordning här hemma, det har varit eftresatt pga mycket att göra och all stress men det gäller bara att ta tag i det och är man 2 så går det rätt fort.

Men kvällen kommer inte vara lika mycket fart på. Ska ge mig ut i köket och laga lasagne nu och sen blir det soffhäng hela kvällen. Sådana här slapp helger behövs ibland...

Söndagen ska spenderas med jobb, plugg och gym med syster som nu är hemma från Gambia.

Hoppas ni har en toppen bra helg!!!
MÅ BÄST!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0