Höst vs. vinter



Just nu är vi inne i mitten av november och det känns som att hösten och vintern bråkar lite. Ena dagen är det 1dm snö och flera minus grader, nästa dag öser regnet ner och det är flera plusgrader. Svårt att veta vad man ska ha på sig dagar som dessa och hur man ska ta sig fram framförallt.
Jag har lite svårt för perioder där jag inte kan använda mig av cykeln, livet är så mycket enklare med cykel. Men jag vägrar att cykla när det är snö, inte min grej, inte ensv värt att ge sig in på.

För tillfället är jag inne i en sk. shoppingperiod, attan vad jag shoppar.
Igår kom ett paket från hm som jag beställde för väldigt väldigt längesedan som en liten överraskning sådär. Dock blev det sådär, Daniel fick en munkjacka som han tycket va helt okej (det är ett uttryck som för honom betyder den här tycker jag om! haha) jag hade beställt en jeanskjol och en klänning till mig. Klänningen är egentligen lite för stor för min smak men den är mysig så den behålls som en mysklänning trotts att jag känner mig som en mullgroda i den. Kjolen får dock åka tillbaka den va mycket längre än jag väntat mig och gick till knäna. Nog för att jag ibland känner mig gammal men man behöver ju inte överdriva det hela.

Men trotts problem att ta sig fram då och då så är senhösten/tidiga vintern lite mysig. Man får utan ångest sätta sig undre filten och dricka te o bara mysa. Och jag är inne i en bakperiod nu, igår bakades det scones till DHW kvällen och idag bakas det rågbröd. Luktar underbart med nybakat bröd här hemma!

Nehej nu skriker nog soffan på mig tycker jag mig höra ;)
Må bäst och cykla/gå försiktigt!!


Här är klänningen som jag tycker mig se ut som en liten mullgroda i
men men mysig och skön är den iaf =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0