GRATTIS DANIEL (älskling!)

Tror jag är den som älskar mest av alla, idag fyller min kära man år och jag har längtat efter denna dag, ytterligare ett tillfälle att skämma bort honom lite extra.
Vaknade strax efter 7 och vid ca 7.35 kunde jag inte hålla mig längre så jag gick upp och fixade ordning oboy och havre/nougat kakor till honom på en bricka och tågade in till honom där han satt i datarummet (nej inte sovrummet eftersom han hade haft "sovmorgon" och vaknat vid 5, annars brukar det vara vid 3-tiden). Självklart fick han paket också, en film och ett par jeans, han har tidigare fått en tröja i present och en till tröja är påväg... haha ja ja tycker han behöver nya kläder och ja jag har svårt att hålla mig med att ge presenter.

Så nu sitter vi här hungriga och väntar på att klockan ska bli 10.40 så vi kan gå och möta mamma och pappa och sedan vidare till 4e våningen för brunch ihop med dem! Ska bli så mumsigt och mysigt.
Efter det ska vi gå och handla Daniel och jag, allt inför kvällen. Vi har nämligen panerat att laga 3 rätters middag ihop dagen till ära.

Meny!

Förrätt
Skagen toast

Varmrätt
Fläskfilé baconbus

Efterrätt
Gino med vaniljglass

Låter rätt mumsigt va?? Det tycker jag i alla fall... Kanske slinker dte ner ett glas vin eller två också!!

Sen får vi se vad som händer mer idag, Daniel har utnämnt denna dag till vilodag så alla måste vila, och jag får aboslut inte ge mig ut och springa som jag planerat.. Nej säger han det så.. Så idag blir nog en latdag =) Kan vara skönt det också... 


 
Fläskfilé baconbus.

Ingredienser

600g fläskfilé
3st tomater
1pkt bacon
1burk champinjoner (stora), färska går också bra
3dl grädde (jag kommer använda matlagningsgrädde)
2msk sötstark senap
1st vitlöksklyfta
1st kalvfond efter smak
3dl riven ost

Bryn bacon och låt rinna av på ett papper, klipp dem i småbitar om det är strimlor. Stek champinjoner. Skär fläskfilén i 2cm tjocka skivor. Bryn på båda sidorna i stekpanna, salta och peppra.
Skiva tomaterna och lägg i botten på en smord ugnssäkerform. Lägg den brynta fläskfilén och campinjonerna över. Vispa ur stekpannan med grädden tillsätt senap, vitlök och kalvfond. Salta och peppra och ta en nypa cayenne om du vill ha lite mer sting i. Rör sedan ner baconen i såsen.
Häll såsen över allt i den ugnssäkra formen och strö sedan över osten. Gratinera i 225 grader ca 20min, tills osten fått fin färg. Servera med bandspagetti och sallad.

Visst låter det gott! Hoppas det är lika gott som det låter!
Kan återkomma med betyg efter kvällen =)

och för er som inte vet vad gino är så är det massa god frukt i en ugnssäker form och sedan riven vitchoklad över det och in i ugnen tills det fått fin färg. Serveras såklart med vaniljglass. Gott så det slår allt! =)

Nehej kanske ska man hoppa in i duschen och så smått piffa till sig!!

Hoppas ni får en toppen dag!!!
MÅ BÄST!!


Älsklingen och jag på Gran Canaria!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0