Första advent

Har haft en toppen bra helg!

Lördagen började jag lugnt med att baka saffransbullar o lyssna på julmusik medan Daniel var iväg. Skönt att få vara hemma själv ibland och bara strosa o fixa lite. När han kom hem så bytte vi till vinterfötter på Aurora och sen vispades det ihop lite amerikanska pannkakor till linch så vi skulle orka med all shopping på stan som sedan blev av. Vi sprang runt i flera timmar och julshoppade så nu är många av julklapparna inhandlade, skönt att vara ute i tid och vi hittade även två nya grejer att hänga i fönstren. Har tröttnat lite på hedliga adventsljusstakar så i vardagsrummet blev det en krans som lyser o i datarummet en röd kula som lyser. Mysigt värre! Kvällen spenderade vi med att julpynta, byta gardiner o liknande o självklart spenderade vi lagom med tid i soffan också ;). 

Söndagen har varit lika julig den, strax efter 10 kom Anna hit o drack te o vi satt o pratade med lite lujmusik i bakgrunden innan vi gav oss ut i snöyran. Inte mindre än tre julmarknader har vi hunnit med idag... Wadköping, Slottet och Gamla stan. Kallt var det men mycket mysigt och oj va glögg vi druckit! 
När Anna skulle gå vidare för nya äventyr mötte jag upp Karin och adventsfikade. Har även hunnit med att träffa mormor o prata lite skvaller som vi är så bra på och jobbat en sväng. 

Det enda jag inte hunnit med denna helg och som tyvärr hör till vanligheterna är att plugga. Haha illa att det alltid är sista prio för mig. Men men kanske det får lösa sig i veckan på lite raster o så =) 

Nu ska det ialla falls styras lite julmusik och sedan kvällsmat. Känns som jag missbrukar julmusik och troligen kommer kräkas på den när julen väl är här... haha men så får det bli och vara! 

  Saffransbullar med vitchoklad i!
 Aurora får vinterfötter.
 Mitt inköp på julmarknaderna, så söta!
 Finaste Karin!


Ha en underbar första advent!
MÅ BÄST!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0