Må bäst!!

Oj nu har jag varit sådär dålig på att blogga igen. Jaja hoppas ni inte saknat mig för mycket ;)
I tisdags var det skola, sedan jobb, kolla radhus (inget för oss), ut o sprang, DHW mys med Jonna och Fredrik. Bästa kvällen på hela veckan. Det blev tomatsoppa egen bakat bröd, och efter lyxade vi med äppelpaj och vaniljsås efter Jonnas önskan ;)
Igår blev det jobba/städa trappor hela förmiddagen, Bamse var hos frissan och sen blev det plugg hela eftermiddagen. Har som bekant börjat min nya kurs nu. Barn och ungdomslitteratur (tror jag den heter om jag inte minns fel). Det är denna kurs jag längtat till och jag har höga förväntningar på den. Och ta inte fel jag älskar att läsa böcker, böcker av alla sorter. Men något jag mindre gillar är att stressläsa vilket situationen är nu. 2 böcker/vecka helt okej, men nu är det 4-5 böcker per vecka. Och det är inte modell smal bok nej vi kör på mellan 200-350sidor det blir några sidor det vill jag lova. Jag vill hinna läsa alla böcker men det skulle betyda att jag ska läsa ca 600-700sidor idag, kommer jag verkligen grejja det?? Nja vi får se hur det går men nu ska jag i alla fall ta och bita tag i Tom Sawyer, blir nog bra det.
Men frågan är om man skulle ta en sväng in i duschen före??

Sitter man i soffan i mjukisbyxor och läser så finns en stor stor risk att man somnar. Har man duschat och piffat sig lite före så sjunker man inte ner lika gosigt i soffan har jag tänkt på =)
Man lär sig bra saker av att plugga till lärare!!

Idag är det Daniels halv födelsedage!!!
Älskar att vi har börjat "fira" sådant, så klockrent!!
Han har önskat sig makaronipudding till middag därför, och dte är klart att han ska få det!

Det som stör min ro lite denna vecka är att jag inte hinner träna så mycket som jag skulle vilja.
Joggade i måndags och tisdags och ikväll blir det en power walk (men dte räknas knappt som träning) så jag måste få in en hel del i helgen. Kanske hinner jag få in ett gym pass efter skolan och jobbet imorgon?? DEt skulle kunna gå att klämma in det =) Vi får se hur det styrs sig.

Nehej ha en toppen dag!!!
MÅ SÅ BÄST!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0