Jasså ja

Jaha här sitter jag då, klockan börjar närma sig 20.00 och jag har just kommit på att jag inte har duschat än idag, är det skabbigt eller får man vara lite läbbig när man är lite sjukling???
Jag anser såklart det senaste. Som jag trodde har dagen inte givit några stordåd. Badade Bamse, pluggade och kokade soppa mer än så blev det inte. Vi här hemma har även kommit på att vi inte vill ha riktig mat ikväll så det får bli te och macka med ägg, gott det också =) Man blir ju inte ens hungrig när man bara är hemma och inte gör något, Hade planerat att kanske ta mig iväg på ett lugnt core pass imorgon, men finns det något sådant i passande tid tro?? Nej inte det heller, skandal är vad det är!

Vilket fall så blev soppan god:
Kokade morötter, palsternacka och kålrot i mindre bitar (skalade såklart!). Tog upp dem ur vattnet (behöll vattnet i kastrullen), mixade dem till en typ av ture och sedan la ja puren i en annan kastrull och spädde ut med vattnet jag kokat grönsakerna i till önskad konsistens. Kryddade med salt, svartpeppar, vitlök och oregano, slängde även i en tärning grönsaksbuljong, mumsig blev den och vi åt dinkelbröd till det så nyttiga som få va hjärtat och jag idag.




Nehej nu ropar äggen på mig så ska ta hand om dem innan tv:n börjar!

Ha en toppen kväll!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0