Recept

Pappa provar ibland nya recept och hittar han ett han gillar så blir det väääldigt vällagat, med andra ord det lagas och äts minst en gång per vecka gärna två tills man inte klarar av att de maten längre. Så blev det även med en pasta rätt från Vikt Väktarna. Men nu var det flera år sedan jag åt den och så dök den upp i mitt minne i fredags och jag blev så sugen. Så jag slängde ihop maten och mums va gott det var!!
Finns en risk att jag blir som pappa snart och lagar sönder viss mat.. Men men det ligger väl i generna ;)

Vilket fall så är detta rätten, vi kan kalla den

Räk-pasta

sallad
pasta
gurka
naturell yoggi
majonäs
räkor
salt
peppar


Strimla salladen fint och lägg i botten på tallriken. Koka pasta enligt anvisningarna och lägg detta ovanpå salladen. Finhacka gurkan, ganska mycket gurka (minst ½ gurka till 2 port) blanda gurkan med yoggi och lite majonäs till en lagom koncistens, salta och peppra efter smak. Lägg röran ovanpå pastan och toppa sedan med rikligt med handskalade räkor. Ringla gärna lite olivolja runt ytterkanten av pastan och salladen och strö över lite lite havssalt. Servera gärna med en liten brödbit.




Mumsigt och nyttigt!

För några veckor sedan hittade jag världens sötaste pajform, så snart blir det paj här hemma =)



 129kr på Indiska, vilket fynd!! Riktigt nöjd! =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0