Livets gång...

Idag är det helg, och som vanligt så vaknar jag klockan strax efter 8 när dte är helg, hur kommer detta sig?? Det är farcinerande hur detta fenomen har kommit i mitt liv...
Sjusovaren alexandra som aldrig gick upp före 10 om dte inte var under hot. Har sovit länge hela veckan som varit också, när jag ställt klockan på 7.30 i onsdags var det som ett skämt helt slut så det kan ju inte ha o göra med ålder heller. Eller?? Ja effektiv blir man ju i alla fall.
Traskade upp soms agt strax efter 8 idag, gav mig ut och joggade, gjorde lite situps och annat bra för kroppen, vispade ihop en sockerkaka till tårtan jag lovat att baka till Casper idag tog en dusch och när allt detta var klart var klockan bara 10.. haha Nu har vi ätit frukost, kollat på 3 avsnitt av how i met your mother, bästa serien. Och jag har målat dubbla lager nagerlack och klockan är bara 12.. Hahah dte blir en lång dag detta.
Inga paket har jag att slå in heller för det har jag redan gjort... Bara att fixa tårtan och vi ska inte åka förens 3.. Undra vad jag ska göra?? Inget o städa heller för det gjorde jag ju igår... Är det såhär dte känns att vara ledig? Tråkigt och lite segt??

När jag var ute o sprang idag så klurade jag på en sak...
Jag har i stort sätt i hela mitt liv tränat, och inte bara för att gå ner i vikt o få en snygg kropp utan just för det att man mår bättre, orkar mer och kroppen i sig mår bra ut av det. Men hur kommer dte sig att folk inte tar sig i kragen att träna?? Det är bevisat att dom som inte tränar är mer sjuka än dom som tränar. Det behövs ju inte att man går på gym eller springer flera mil i veckan. Det räcker att man tar ett par promenader varje vecka, cyklar istället för satt ta blien till jobbet trotts att det tar 30min. För vad är egentligen 30 min av alla timmar man har varje vecka?? Tar man sig ut i motionssyfte ca 30min 2ggr per vecka så räcker det. Många säger att dom inte har tid att träna, men dom har tid att vara sjuka då eller??
Dåliga ursäkter är dte värsta jag vet, va helt ärlig istället och säg att jag vill inte! Jag tycker det är jävligt trist att röra på mig. Men då tror jag också att man inte hittat sin grej. Jag kanske inte alltid älskar att gå till gymmet och hoppa runt i en lokal, men det är en del av mitt liv och det är en del jag trivs med. Jag är inte smal men heller inte tjock ganska normal om jag får säga det själv. Visst skulle jag vilja ta bort lite här och var men jag trivs så mycket med mitt liv att jag inte riktigt bryr mig om de där extra kilona. Visst kan jag hata när man ser kort för ett år sedan och man hade den där kjolen som jag inte ens kan få på mig nu.. Men är dte bara för att jag gått upp i vikt eller har kroppen bara förändrats?? Man kan gå på dieter och allt möjligt men så är frågan, blir jag gladare och lyckligare bara för att jag är 3kg lättare på vågen?? Isåfall är dte väl bara att sluta med styrketräningen och få på sig den där kjolen istället. Mamma sa till mig för ett par år sedan att
-Alexandra du måste tänka på att du inte är 18år längre, din kropp formar sig till en kvinna och den gör sig redo för att föda barn och orka med ett vuxet liv.
Jag måste säga att jag gillar den tanken. Min kropp gör sig redo för mig, för att mitt liv ska kunna fortgå och utvecklas. Det är en fin tanke för mig... Men därav inte sagt att man inte ska träna för det. Man ska kanske bara inte träna med viktnedgång som enda mål, det finns tusentals personer som man möter på gymmet några månader före varje sommar och sedan när sommaren är här så är de borta, sen är dom där igen nästa sommar. Nej att få träning och att röra på sig till en vardag det är grejen, hitta sin grej och ta tag i en vän och gör det ihop, se det som kvalitéts tid där ni kan umgås bara ni och vara bara er själva...



Jonna är en av mina bästa träningskompisar, vi ligger på samma nivå och har ofta samma mål med träningen. Alla borde ha en egen "Jonna"! Sen har jag flera andra träningskompisar som jag inte skulle vilja vara utan. Några för promenader, några som jag taggar vilket gör mig extra taggad.. Att träna med vänner är bra medicin mot en dålig dag, för en bra dag, bra pepp inför partyt och bara för att umgås =)




Kommentarer
Maria

Så sant så sant! Vill du btw gå på crosstraining på tisdag? :)

2010-06-12 @ 12:28:55
URL: http://viochklumpen.blogspot.com
Jimmerete

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2011-01-31 @ 08:48:37
URL: http://jimmerete.blog13.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0