Bra start på dagen!

Hade super mysigt hemma hos Jonna igår kväll, låg bekvämt i soffan medan jag blev serverad spagetti och köttfärssås och sedan vattenmelon. Det är lyx det!

Idag är jag uppe med tuppen och bakar bröd för snart bär det hem till Emma för brunch det kallar jag en bra start på dagen. Ser inte ut att bli något höjdarväder idag så blir nog till att jobba en sväng i eftermiddag, skönt att ha det gjort blir det inte så stressigt imorgon.
Ska också pallra mig iväg till Njoy ikväll för o röra lite på fläsket...

Pappa-bröd!
5dl vatten (37grader) / pkt jäst
en nypa salt
en nypa socker
2-3msk olja
1 ägg
mjöl tills det blir en bra deg, blanda gärna degsorter

Arbeta ihop till en bra deg och låt jäsa i 30min.
Grädda i 275 grader 7-8 min.
Sänk sedan ugnen till 100 grader och låt bröden stå kvar tills ugnen nått 100 grader.
För att få den lite hårda ytan på brödet.


MÅ BÄST!!



Kommentarer
Jeanette

så galet gott med nybakat bröd!

2010-06-09 @ 09:11:01
URL: http://gratistokig.blogg.se/
Alice Pettersson

hej ! gå gärna in på min blogg och kolla :)



ha en bra dag /Alice

2010-06-09 @ 09:19:44
URL: http://aliceprinsessa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0