Mitt nya nyttiga liv

Jag har under en period försökt vara lite nyttigare, nu när jag kommit igång med träningen igen.
Frukosten i veckan består alltid av banan och yoggi med kanel, drar ner på kolhydraterna till lunchen och sen på kvällen försöker jag också äta hyfsat bra, det är dock svårare när man har sällskap o äta, det är ju så trevligt o mysigt då! Men inget socker i veckorna om det inte är något speciellt som hänt då får man lyxa, utan lyx och god mat behöver man inte leva.. Det är min tanke till beach 2010, men på helgen får man äta vad man vill ;)

Idag sket sig dock mina planer, har haft en blä dag, eller egentligen har dagen varit helt okej men min kropp har kännt blä! Ont i leder o huvud och känner mig allmänt trött och seg i hela mig... Blir till en lugn kväll så hoppas jag kroppen känns piggare imorgon, ska försöka jobba lite på förmiddagen, sen äta lunch med Helena och Linda, innan det blir gymmet, stan och ett litet glas vin med Johanna på eftermiddagen.. Det tycker jag låter som en mycket bra dag.

Idag har jag varit i skolan, seminarium helt okej, sen blev dte tydligen min lott att skotta hemma hos syster, yay va roligt. Tusan så många vintersemestrar vi ska åka på den dagen vi skaffar hus så det finns någon viss som får skotta hemma hos oss =D. Sen hämtade jag min lilla födelsedags prins Bamse och gick till mormor en sväng, älskar att vara hos mormor. Där kan jag vara mig själv, och jag får prata precis hur mycket jag vill. Idag var mormor dock lite upprörd, hon tyckte det va äckligt med karln som målade på nakenmodeller på tv hahah, mormor är inte som alla andra 81åringar. Hade tur och fick mig en gröngöling också min last är ju som känt småkakor och vad kan vara bättre än mormors småkakor??? BÄSTA!!!

Nehej nu tror jag jag ska ge mig ut i köket o baka lite bröd sen blir det till o mysa i soffan med Bamse som firar födelsedag och ska få ett mumsigt stort ben medan vi äter nybakat bröd, ibland har jag det så bra!



Bamse älskar paket!!



Han är dock inte alltid lika glad när jag ska bestämma vart vi ska gå...



Mumsig fika hos mormor, cola, kaffe och gröngölingar... Älskart!!



Kommentarer
Sofia

Så himla söt han är Bamse =)

2010-02-27 @ 11:30:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0