Duscha är för amatörer

Igår gick jag upp, drog på mig mjukisbyxor och en stor tröja, satte mig vid datorn o började skriva på hemtentan. Tog en paus för o köra iväg Daniel så kan kunde hämta sin nya dator, satte mig för att skriva igen när vi kom hem och påvägen hämtat Bamse. Tog en promena med Bamse, skrev sedan mer. När kl närmade sig 19 så gav jag upp, vi lagade mat och åt o mös i soffan en stund. Klockan blev nästan 23 innan vi tog sista promenaden med Bamse när vi kom in var det dags o borsta gaddarna o hoppa i sängen. Då gick det upp för mig...

Jag hade fortfarande pyjamasen på mig, jag hade inte duschat eller sminkat mig eller ens bytt underkläder. Skabbig tjej?? Skoja inte då börjar man fundera vad som händer med än själv...

Idag har jag lyxat till det hela, har målat naglarna, duschat, tvättat håret och till och med klivit ur pyjamasen och dragit på mig vanliga kläder... Det är väl till o lyxa till dte ibland va ;)

Dock är mina aktiviteter nästan samma som igår, sitter vid datorn o ska skriva på hemtentan, känns sådär mottiverande men vad att göra klar måste den bli och då får man bita i det sura äpplet o blicka mot kvällen då det blir vin, pizza, frukt och melodifestivalen med Johanna, Sofie och kanske kanske Jonna. Ska bli mysigt med lite tjej kväll...


Måste berätta en sak...
Det är sjukligt hemskt väder här idag, ca -10 och verkligen snöstorm, fullt av snö i fönstren och jag är glad att vi bor i lgh o inte hus för tillfället. Dock är man ju hundvakt så ut måste man vare sig man vill eller inte. Och det är ju dit jag vill komma... Imorse eller ja Bamse o jag låg o mös i sängen till 9.30, skönt med en hund som älskar o sova länge. Vilket fall, vi traskade ut o tyckte allmänt synd om oss själva, men ja tänkte att vi går runt kvarteret så har vi fått en halv lång promenad i alla fall. Bamse bajsar och jag plockar upp, när vi står där i snöyran så går jag mot en soptunna som står några meter från oss.. Precis när jag ska lyfta på locket för att kasta påsen öppnar en gubb (-jävel) ett fönster o skriker:
- Den där är inte till för det där!!!
Jag bli smått irriterad på "söta" gubben så jag svarar snabbt:
- Kanske bättre jag låter det ligga då???
Vad svarar gubben då tro?? jo:
- JA!!

Jag blev så irriterad, är det svensk hjälpsamhet det?? Är det så vi hjälper varandra?? Det är ju inte så att jag går runt med alla mina sopor o ska slänga i hans soptunna, det handlade om en liten liten påse.. Suck!!
Förbannad traskade jag i alla fall vidare och hittade en annan soptunna...


Nehej nu måste jag ta tag i hemtentan innan Sofie kommer över på en kaffe med sin hemtenta, haha undra om jag går igång på hemtentor??? Man kan ju fundera...

Ha en toppen dag i alla fall, håller inne!!!





Kommentarer
Jonna

Vilken gubbjävel!

2010-02-20 @ 15:28:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0