Ödets väg

Precis som igår när jag vaknade s¨var det någon idag som kört över mig och jag ville inte alls gå upp 8.00. Det hela resluterade i att jag gick upp strax före 10 jaja lite ledigt måste man få ta sig ibland också. Idag begav jag mig i alla fall ut och sprang i regnet en sväng, behöver jag nämna att när jag började så duggade det och ju längre ja sprang ju mer ökade det, men det är väl så det brukar vara.

Strax ska jag iväg och plugga med Elvira, Linda ska komma förbi och lära oss allt hon kan om fraser =)
Som jag ofta säger, hur skulle man klara sig utan underbara vänner??

Vi hade plane på att spela lite golf ikväll men med detta ostadiga väder så vet jag inte om jag är så sugen, kanske blir god mat och Doobidoo i soffan istället. =) 

De senaste veckorna har jag varit sååå sugen på morotskaka men har inte tagit mig för att baka det inte ens har jag köpt det. Igår kväll så låg jag och tänkte på några morotsmuffins som jag bakade för ett tag sedan som var så mumsiga och tänkte att det receptet måste jag leta reda på. 
Så klart var det inte dte första jag tänkte på när jag vaknade idag men turen kom till mitt skrivbord att bli städat och när jag vänder på ett papper så är det just DET receptet, hur knäppt är inte det??? 
Det måste vara ödet som säger BAKA!!! 

 

Philadelphiafyllda morotsmuffins ca 8st

2st ägg
2dl socker
2st finrivnia morötter
100g smör, smält
2tsk kanel
1tsk kardemumma
2msk citronsaft
3½dl vetemjöl
2tsk bakpulver

Fyllning
100g philadelphiaost
2msk florsocker


Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i resten av ingredienserna. Rör ihop philadelphiaost och florsocker till fyllningen. Häll 2-3cm smet i botten av stora muffinsformar av papper som rymmer ca 1½dl. Klicka i ostblandningen. Fyll upp med resterande smet så att formarna blir fulla.
Grädda mitt i ugnen ca 20 min.

Dessa muffins är perfekta att ta med på picknicken då de inte kladdar men man fortfarande får det goda kladdet som tillhör morotsmuffins!

Lycka till!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0