Hur blev det här??

Som de flesta av er vet så pluggar jag till lärare på universitetet, men bara för kul så gjorde jag ett test om vad som skulle passa mig att jobba med... Detta blev mitt resultat... Mmm har jag valt fel??

Du Blev Vårdande Viktoria:
Det ligger helt rätt i tiden nu att utbilda sig inom hälsa, friskvård, sportmedicin, naprapati, kiropraktik och så vidare. Samhället blir allt mer stressat och sjukskrivningarna är många. För dig som vill arbeta proaktivt med hälsa och vård finns områden att täcka upp. Läkarkåren behöver utökas och allt fler väljer utbildning utomlands som ett alternativ till sina läkar- och friskvårdstudier

Men som tur var så kom Humanistiska Hugo på en tät andra plats, och det är ju faktiskt där jag är idag.
Men jag är även sugen på att läsa till PT och hälsocoach... Kanske är en kombo som blir det bästa =)

Du Blev Humanistiska Hugo:
Du är en underbar pedagog och brinner för att lära ut dina kunskaper och erfarenheter till andra. Kanske har du ledaregenskaper och ser potential i andra samt kan leda andra i sitt arbete. Du förstår dig på psykologins vikt samt har en pedagogisk och diplomatisk framtoning som gör att andra lyssnar när du talar. Männiksor intresserar dig. Yrken kan vara lärare, pedagog, psykolog, coach eller beteendevetare.



http://eftergymnasial.utbildning.msn.se/sections/tests/index.aspx?id=7

Prova du också!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0