Hej då alla glada!!

Igår kväll var tanken att vi skulle besöka slottsfesten, men efter rykten om att det inte varit bra och med tanke på att inträdet var 120kr/pers så struntade vi i det. Daniel och jag trampade upp på stan vid halv åtta tiden för att äta. Det var fullt på ALLA uteserveringar men efter en stunds köande hamnade vi i alla fall på Jensens och åt god mat. Senare dök segkorvarna Carro o Johan. Vi satt och drack öl/vin/cider på Jensens ett tag men när de stängde fick vi förflytta oss och hamnade då på slottet och hade lika trevlig där, men när dte var dags för dem att stänga också så begav vi oss hem.
Hade en otroligt trevlig kväll, en perfekt start på semestern!!!


Idag har jag varit så effektiv, började dagen kl 9.00 med att tvätta, vi promenerade sedan till Wadköping och köpte bröd till fukost. Efter frukosten blev det mer tvättande och jobb för mig, städat trapphus och salongen. Vi har även tagit oss en sväng till Marieberg och Media Mark och shoppat loss en ny dvd-spelare, några USB minnen och en stekpanna. En pratstund hos mormor blev det innan vi nu är hemma. Daniel ligger och snarkar på sängen och jag klurar på om jag ska börja med maten, magen är hungrig och vi planerar en svullar kväll så det är bra att börja i tid ;)

I morgon drar vi upp till Sthlm och mina päron för att sedan på måndag göra Sthlm osäkert innan vi beger oss med båt till Tallin, där ska vi bo en natt och sedan på torsdag morgon kommer vi kryssa oss tillbaka till sthlm igen. Helgen kommer vi troligen spendera ute på landet då det lovas nykokta kräftor ;)

Så tyvärr kommer det nog bli dåligt med bloggande ett tag nu men när jag väl är tillbaka så har jag massa härliga bilder att visa för er!

MÅ BÄST!!
Nu ska jag njuta av min semester!! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0